Recreanten Cup 2024

Recreanten opgelet: We gaan afscheid nemen van de naam Diepvrieskip. Dit unieke clubevenement met zijn geheel eigen karakter blijft echter gewoon bestaan. Het enige dat verandert is de naam!

RECREANTEN OPGELET!! En met name schaatsers die nog nooit aan een wedstrijd hebben deelgenomen:
De Recreanten Cup komt weer uit z’n hok, dus binnenkort kun je je vorderingen op het ijs weer ten toon spreiden.

Op zaterdag 2 maart 2024 om 18:45 h, dus deels tijdens het clubuur.

Al twee maal is de Cup (toen nog Kip) om uiteenlopende redenen even in de ijskast gezet, maar op zaterdag 2 maart a.s. kan er, na twee seizoenen van afwezigheid, door al onze recreanten weer een heuse 500 m gereden worden, ongeacht je schaatsniveau.
Je mag voor jezelf zo hard, zo krakkemikkig, zo keurig of zo prachtig rijden als je maar wilt, elke deelnemer maakt kans op de hoofdprijs!

Onder het motto “deelnemen is belangrijker dan winnen”, wordt de felbegeerde Recreanten Cup zoals bekend níet gewonnen door de snelste schaatser. Geenszins: de jury bepaalt aan de hand van een van tevoren bedacht criterium wie uiteindelijk de hoofdprijs mee naar huis mag nemen en waarom. En dat kan echt van alles zijn!

Heeft mijn tijd dan helemaal geen invloed op de uitslag?
Jazeker wel, alleen kun je die maar heel moeilijk beïnvloeden. De uitslag zou achterstevoren gelezen kunnen worden, of we schrappen de minuten, of we pakken een bepaalde cijfercombinatie. Niemand weet wat de jury dit jaar weer gaat verzinnen.
Bovendien is er ook altijd weer een aantal troostprijzen, en wel om de meest uiteenlopende redenen. We verzinnen wel wat.
De prijsuitreiking is direct na afloop in  ’t Hogerop.

Schrijf je via deze pagina snel in voor de Recreanten Cup 2024 en je beleeft gegarandeerd een oergezellige Clubavond!!!

P.S. De Diepvrieskip is uitsluitend toegankelijk voor recreanten van onze club van tussen de 10 en de 100 jaar.

Vragen: douwevanderkooi@gmail.com
Douwe van der Kooi

Inschrijving is gesloten

We hebben het maximaal aantal 50 inschrijvingen binnen (maximum in verband met de beschikbare tijd).