Nacht van het ijs – zaterdag 18 februari a.s.

Op 18 februari is het zover: dan vindt op de IJsbaan Haarlem de Nacht van het IJs plaats. Dit jaar is er niet alleen een toertocht waar je aan kunt deelnemen, maar kun je op het middenterrein ook dansen op de schaats. Een DJ draait daar muziek van nu. Het is wel een Silent Disco, iedereen krijgt een koptelefoon te leen, maar die kun je zo hard zetten als jij wilt.

Toertocht. Wie schaatst de meeste rondes

Zoals gebruikelijk kun je die avond op de 400meterbaan zoveel mogelijk rondjes proberen te schaatsen. Je kunt kiezen uit toertochten van 25, 50, 75 of 100 ronden. Meer mag ook. Iedere rijder krijgt een stempelkaart. Vrijwilligers van de IJsclub Haarlem staan klaar om te stempelen: iedere vijf ronden krijg je een stempel op je stempelkaart. Na afloop is er voor iedere deelnemer aan deze schaatsprestatietocht een medaille.

Discoschaatsen

Op de 30x60meterbaan (middenterrein) heeft de IJsbaan een primeur: daar kun je discoschaatsen. Een DJ draait er muziek. Iedereen krijgt een koptelefoon te leen. Dus alleen nog een paar hockey- of kunstschaatsen (noren mag ook) aan en dansen maar. Wij hebben maximaal 100 koptelefoons beschikbaar.

Koek-en-zopie en dweilorkest

In de Nacht van het IJs kun je een sportieve prestatie van formaat neer zetten. Maar er is ook veel ruimte voor plezier een gezelligheid. Er komt een koek-en-zopie-tent langs de baan te staan, en tot 12 uur speelt er een vrolijk, spetterend dweilorkest. Dat schaatst wel zo leuk.

IJsfeest voor iedereen
De Nacht van het IJs is er voor iedereen van 8 tot 80.

• 22:00 uur – Kassa IJsbaan open
  • 22:30 uur – Schaatsverhuur open
  • 23:00 uur – Start Iceparty (Silent Disco) op het middenterrein (30x60meterbaan)
  • 23.30 uur – Start van de Nacht van het IJs-toertocht over 25, 50, 75, 100 of meer ronden
  • 23:00 – 24:00 uur – Dweilorkest speelt
  • 23.00 – 01.00 uur – Koek-en-zopie-tent
  • 01:00 uur – Einde schaatsen op beide banen (restaurant tot 01:30 uur open)

Toegang

Voorverkoop online of bij de kassa van de IJsbaan Haarlem jouw kaartje(s):  volwassenen (16+): € 8,-

jeugd (t/m 15jr): € 4,- Op 18 februari betaal je ’s avonds aan de kassa € 10,- (16+) of € 6,- (voor de jeugd t/m 15 jaar).

Let op: abonnementen en 10-rittenkaarten kunnen niet gebruikt worden voor de Nacht van het IJs.

Wat krijg je voor jouw entreeticket?

• Meedoen met de toertocht inclusief stempelkaart en medaille
  • Meedoen met de silent disco (zonder extra kosten)
  • Inclusief 1 consumptie bij de koek-en-zopie-tent
  • Een gezellig, sportief en feestelijk ijsfeest