Ploegenestafette voor iedereen

Tradities dienen in ere gehouden te worden zegt men. Daarom organiseren wij ook dit jaar weer tijdens het laatste clubuur op zaterdag 16 maart 2024 de ploegenestafette voor iedereen.

Duur van deze ploegenestafette is totaal  45 minuten, waarbij het gaat om per ploeg in die 45 minuten zo veel mogelijk ronden te rijden.

Voor degenen die dit  vorige jaren niet hebben meegemaakt  of pas lid zijn, een  uitleg hoe dit gaat.  Een ploeg bestaat uit 3 rijders en een coach die het aantal gereden ronden bijhoudt.  Van elke ploeg gaat na het startschot de eerste rijder schaatsen die in 5 minuten zoveel mogelijk ronden rijdt, na 5 minuten wordt de ronde afgemaakt en  eindigt zij/hij in het wisselvak;  daarna neemt rijder 2 het over die ook weer 5 minuten rijdt en daarna rijder 3;  vervolgens weer rijder 1 enzovoort. Iedere rijder rijdt 3 keer 5 minuten.

Van ieder team is dus op een bepaald moment maar één rijder in de baan.  Het wisselen gebeurt in een wisselvak, een met pilonnen afgezet vak op het rechte eind voor het clubhuis en restaurant.

De teams

• Een team bestaat uit 3 mensen; dit kunnen licentiehouders zijn of recreanten of een combinatie.  Bij voorkeur dienen de teams herkenbaar te zijn door gelijke nummers, pakken, mutsen, t-shirts of dergelijke.
    • Daarnaast heeft een team een ploegleider die de ronden telt; één van de rijders kan echter ook ploegleider zijn.  Wij gaan er van uit dat de ploegleider eerlijk het werkelijk aantal verreden ronden telt.

Er zijn de volgende categorieën van teams:

• Categorie  1. Jeugd tot en met pupillen B  (meisjes, jongens of gemengd)
  • Categorie  2. Pupillen A t/m junioren 18 jaar (meisjes, jongens of gemengd)
  • Categorie  3. Volwassenen (alleen vrouwen, recreanten en licentiehouders)
  • Categorie  4. Volwassenen  (alleen mannen, recreanten en licentiehouders)
  • Categorie  5. Licentiehouders (gemengd mannen en vrouwen)
  • Categorie  6. Recreanten (gemengd mannen en vrouwen)
  • Categorie  7. Combinaties van  1 of 2 volwassenen met 1 of 2 jeugdleden

In totaal dus 7 categorieën.

Inschrijven en melden:

Inschrijving dient te gebeuren op het formulier dat in het clubhuis hangt. De ploegleider meldt zijn/haar ploeg op de laatste zaterdag tot uiterlijk 18:00 uur.  Eventuele wijzigingen kunnen tot die tijd ook nog gemeld worden, na die tijd kan dat niet mee

Inschrijvingsformulier en verdere informatie vanaf 2 maart in het clubhuis:

Vanaf deze datum hangt er een inschrijfformulier in de hal van het clubhuis waar de teams zich al op  kunnen inschrijven, dus ga nu al op zoek naar een goed team en een ploegleider.
Ook hangt er het reglement voor  deze wedstrijd.

Coördinatoren:

Voor vragen e.d. kun je terecht bij de coördinatoren:
Hans de Haan 06 14636624 hansdehaanhdh1955@gmail.com
Nicole Boonstra 06 15120437 cjth.boonstra@gmail.com