Duintrainingen (mei-september)

start 14 mei 2014

We verzamelen om 19.00 uur achter het toegangshek op het grasveld. Daarvandaan wordt er 5 kwartier gesport in verschillende groepen.
Belangrijk dat de rijweg wordt vrijgehouden voor de boswachter/hulpdiensten. Zij moeten ongehinderd doorgang houden.

Zo zijn er:
2 hardloopgroepen
1 powerwalk groep

Met ingang van deze zomertraining worden de wandeltrainingen Powerwalken. Wat is Powerwalk?

Powerwalk is wandelen in een stevig tempo, waarbij je gebruik maakt van de beweging van je armen en een sterke afzet van je voeten.

Het is geen hardlopen, maar stevig doorstappen waarbij altijd één voet de grond raakt.

Powerwalk is geschikt voor iedereen en voor alle leeftijden. Het is een natuurlijke vorm van beweging met weinig weerstand. Hierdoor heb je weinig kans op blessures en is de training ook geschikt voor iedereen.

Tijdens een training wisselen we de tempo’s van het wandelen af en doen we tussendoor spierversterkende oefeningen. Hierdoor wordt het een workout voor het hele lichaam!
Afgelopen winter heb ik het Powerwalktrainers diploma gehaald, dus wij mogen het vanaf heden ook zo noemen.

Kom allemaal meedoen op de dinsdagavond in de duinen, vanaf ongeveer mei.

Deze avonden zijn beschikbaar voor alle leden van de ijsclub Haarlem en daar zijn geen kosten aan verbonden.
Enige dat je nodig hebt is een geldige duinkaart.
Kijk daarvoor even op Verkooppunten toegangskaarten voor de Amsterdamse Waterleidingduinen (waternet.nl)

Indien je met de auto komt, is ook een parkeerkaart noodzakelijk.

Opgeven is niet noodzakelijk. Je kunt gewoon komen.
Tot ziens in de duinen.

Trainer voor de hardloopgroep

De Recreantencommissie is op zoek naar een man of vrouw die de hardloopgroep wil begeleiden.
Het kunnen ook heel goed 2 begeleiders zijn die elkaar kunnen afwisselen.
We komen graag met je in contact. Bel daarvoor vrijblijvend met:

Nicole Boonstra      0615120437 Hans de Haan          0614636624  of Ben Jonkers             0681016361

Recreantencommissie
Nicole Boonstra
Hans de Haan
Ben Jonkers

met groeten van de recreantencommissie
Nicole Boonstra (cjth.boonstra@gmail.com) en Ben Jonkers (a.jonkers@hccnet.nl).

We houden je via de nieuwsbrief en via deze pagina op de hoogte.