Bert Grotenhuis Bokaal

Lees hier het verslag van de 20e editie op 15 maart 2024..

De Bert Grotenhuis Bokaal is een jaarlijkse schaatsuitdaging georganiseerd door IJsclub Haarlem (t/m 2024 door de naamgever zelf) en IJsbaan Haarlem. Deelnemers proberen tussen 8:00 en 17:00 uur zoveel mogelijk rondjes te schaatsen op IJsbaan Haarlem. Het is een evenement waarbij het niet alleen gaat om het winnen, maar vooral om het plezier van het meedoen en het testen van je uithoudingsvermogen. Het staat open voor iedereen, ongeacht of je een wedstrijdrijder bent of lid van een ijsclub

Hoe werkt het ook alweer? de spelregels:

1. Rijden van openingstijd tot sluitingstijd op de laatste open vrijdag van het jachtseizoen. In dit geval vrijdag 18 maart 2022.
  2. Van 08.00 – 17.00 uur. MINDER RIJDEN MAG OOK. Het is voor vrouwen, mannen en kinderen. Ook voor niet-leden van de IJsclub Haarlem. Je betaalt alleen de toegang tot het ijs.
  3. Er is een wisselbeker waar de naam van de winnaar op komt (blijft in het clubhuis IJsclub Haarlem, einde reclameblok) en de winnaar krijgt een replica voor thuis (mag je houden). Voor de vrouwen en de mannen één.
  4. Er worden geen bijzondere preparaties geregeld met de ijsmeester.
  5. Elk rondje telt (gaat om afgelegd ijs). Samen rijden mag. Tellen is een erezaak. Je houdt zelf bij hoeveel rondjes. Op z’n minst mechanisch bijhouden (handteller). Transponder IS VEEL BETER en leuker, want je kunt op het scorebord volgen hoever bent.
  6. Wij beginnen met een startschot. Wie dat doet is nog geheim.
  7. Daartoe worden wij opgesteld in een startvak voor de rode streep, waar je niet over mag rijden voordat wij beginnen. Dus inrijden buiten het ijs.
  8. Bij een dweilpauze mag de streep niet dubbel worden gepasseerd.
  9. Om 17.00 uur bij een eindsignaal mag de laatste ronde worden afgemaakt tot de startstreep. Bij een gelijk aantal ronden is de sprint bepalend voor winst. Een ‘official’ van het bestuur markeert de eindstand desgewenst i.o.m. de naamgever. Let dus op dat je direct na afronding je aantallen opgeeft, ook als je eerder weggaat.
  10. Huldiging van de nrs 1, 2 en 3 vind plaats op het podium bij de veegmachine direct na afloop van de bokaal.

Bert Grotenhuis Bokaal – 19e editie op vrijdag 17 maart 2023

Lees hier het verslag