Tristan Hagen en Luc Heine winnen de 7e editie!

Op zaterdagavond 16 december 2023 werd de 7e editie van de Klaas Pander Memorial verreden. lees hier het verslag..

Bekijk hier de uitslagen.

Foto’s van deze avond en een artikel in het Haarlems Dagblad

OC Klaas Pander

Afvalrace, een puntenkoers en een koppelwedstrijd

Deze wedstrijd in de vorm van een afvalrace, een puntenkoers en een koppelwedstrijd wordt georganiseerd vanuit de IJsclub Haarlem tezamen met de Baancommissie Haarlem voor junioren B tm  Masters , alsmede (snellere)* recreanten van alle verenigingen die hier op de ijsbaan schaatsen.

*) Je bent is staat om circa 20 ronden te rijden binnen ongeveer 50 seconde per ronde

Koppel

Je vormt met een andere schaatser een zgn., koppel en eerst rijdt een persoon de afvalrace en de andere rijdt dan de puntenwedstrijd. Voor beide races zijn punten te verdienen. Beiden rijden in de finales als koppel waarbij zij elkaar afwisselen.

Alle deelnemers ontvangen een medaille en de winnaars mogen de Klaas Pander Trofee een jaar lang in hun bezit houden. Bovendien wordt in deze trofee hun beide namen gegraveerd en dat betekent “eeuwige roem”. Het reglement kun je hier vinden.

NB: De deelnamekosten bedragen € 5 per schaatser.