In het zomerseizoen rijden van toertochten voor de sportief fietsende (aspirant) leden van IJsclub Haarlem.
Er worden tochten van verschillende, in het seizoen oplopende afstand uitgezet die met verschillende snelheid gereden worden. Groep 1 fiets max. 25 Km / uur, groep 2 max. 30 Km / uur. De 4e fietstocht is zaterdag 12 augustus a.s. Meld je hier aan! aanvang 9:30 uur.

Einddoel

Het einddoel is om in september de stelling van Amsterdam te fietsen een mooie route van 180 Km. Groep 1 fiets een ingekorte route van 120 Km. Het spreekt voor zich dat er minimaal 1 pauze ingelast wordt waar men zich, voor eigen rekening, te goed kan doen aan spijzen en drank en ook de blaas kan ledigen.

Elke groep wordt door minimaal 2 medewerkers begeleid. De wegkapitein voorop bepaald het tempo en geeft aan als er omstandigheden zijn die een risico kunnen vormen voor de groep. Achteraan een begeleider die zorgt dat de groep bij elkaar blijft en de wegkapitein informeert over aanpassing van het tempo, bij pech of calamiteiten. De begeleiders zijn herkenbaar d.m.v. een hesje.
In de periode dat de ijsbaan gesloten is (april t/m september) wordt er maandelijks een tocht gereden. De data, afstanden en snelheden worden per groep op de site van IJCH gepubliceerd.

Deelname

Deelname; (aspirant) leden van IJCH, voor eigen risico, geen deelname kosten, consumpties voor eigen rekening. Het is verplicht een helm te dragen en op een veilige en goed onderhouden sport- of racefiets te rijden. De verkeersregels worden in acht genomen en men volgt de aanwijzingen van de begeleiders.

Verdere informatie zullen wij plaatsen op de special fietstochten pagina te vinden op: https://www.ijsclubhaarlem.nl/fietstochten/

Hugo, Jeroen en Hans