Beste ijscluppers, ouders en andere betrokkenen,

Het nieuwe schaatsseizoen is weer van start gegaan. Waarschijnlijk heeft iedereen nu wel voor de eerste keer op het ijs gestaan. Ook staan de eerste wedstrijden weer gepland. Voor deze wedstrijden zijn gemiddeld 15 juryleden nodig om alles voor de wedstrijdrijders soepel te laten verlopen (buiten de voorbereiding op de wedstrijd zoals inschrijven e.d.)

Om het mogelijk te blijven houden dat deze wedstrijden plaats vinden zijn we op zoek naar aanvulling van het jurybestand. Niet meteen denken, dat is niets voor mij, gewoon een keer komen proberen. Er zijn toch wel functies die je al met een korte uitleg goed kunt vervullen, zoals het klokken, hulpstarter zijn en het opschrijven van de tijden. Als iedereen die wedstrijden rijdt (en bij de pupillen en c junioren de ouders) 1 of 2 wedstrijden per jaar zou willen helpen, dan zou dat een welkome aanvulling zijn op ons huidige jurybestand. Meestal duren de wedstrijden 2,5 tot 3 uur en vinden dit jaar altijd op zaterdag en zondag plaats.

Daarnaast zijn wij naarstig op zoek naar ouders en andere belangstellenden die in het bezit zijn van een EHBO diploma. Op elke wedstrijd moet er een EHBO-er aanwezig zijn. Deze EHBO-er wordt ondersteund door de ijsmeester die uiteraard altijd aanwezig is. Over het algemeen gaat het tijdens de wedstrijden goed en kan je dus gewoon naar je kind kijken. Maar soms is er een valpartij en moet je in actie komen. Het enige is dat je een half uur voor de wedstrijd aanwezig moet zijn en tot het eind van de wedstrijd moet blijven. Daartegen over staat dat er altijd koffie en thee is, met wat lekkers en dat je in de dweilpauzes lekker naar boven kunt om even op te warmen (mocht dat nodig zijn).

Voor meer informatie kunnen jullie ons mailen via jury@ijsclubhaarlem.nl

Met vriendelijke groet,

Sandra Fransen