Fietsen met de IJsclub

Beste fiets liefhebbende ijsclubbers,
We gaan weer van start met het rijden van onze toer trainingstochten! Wij proberen de tochten verrassend, met de nodige afwisseling, en voor iedere sportieve fietsliefhebber toegankelijk te maken. Voor de duidelijkheid, er is geen wedstrijdelement.

Voor wie bedoeld?

Velen kennen het al, wij willen graag iedere fietsliefhebber met een gezonde sportieve inslag in de gelegenheid stellen om in een groep(je) te fietsen. Daarmee te trainen om iets langere afstanden af te leggen dan wat voor hem of haar gebruikelijk is. Dit in combinatie met de gezelligheid van mede fietsers. Er worden altijd 2 afstanden verreden. Onderstaand staan de data en afstanden vermeld. De snelheid waar we mee fietsen varieert van 25 tot 27 km/u voor de korte afstand en 27 tot 30 km/u voor de langere. Per dag wordt er definitief gekeken wat wenselijk is.

Veelal stoppen we tijdens de tocht voor een koffiepauze om de spieren weer even tot rust te laten komen. Mocht het u toch allemaal nog te hard gaan of te lang duren, we zijn niet vaak ver van Haarlem. Kortom, er is geen reden om niet mee te fietsen. Natuurlijk zit er een opbouw in de afstanden. We beginnen bescheiden en gewoonte getrouw sluiten wij het seizoen af met de “Stelling van A’dam”. Een tocht langs vele forten van de Stelling. Ook hier hebben wij een verkorte versie. Dus het seizoen start met de eerste rit eind april. De tochten zijn afwisselend op de zondag en zaterdag gepland. Wij houden de weersverwachtingen scherp in de gaten en bij slecht weer, verzetten wij de tocht naar de andere dag van het weekend.

Aanmelden

Dit jaar gaan we alleen nog via de WhatsApp groep werken. U kunt zich voor deze groep opgeven met deze uitnodiging voor de groep via Whatsapp.
Via WhatsApp informeren we u over vertrek tijd en plaats en evt. wijzigingen in dag en andere belangrijke zaken. De routes (GPX) zullen we o.a. ook via deze WhatsApp groep delen. Houd ook deze website en Strava in de gaten.

Deelname

Deelname; (aspirant) leden van IJCH, voor eigen risico, geen deelname kosten, consumpties voor eigen rekening. Het is verplicht een helm te dragen en op een veilige en goed onderhouden sport- of racefiets te rijden. De verkeersregels worden in acht genomen en men volgt de aanwijzingen van de begeleiders.

Starttijd

We starten doorgaans om 10 uur vanaf de ijsbaan. Andere starttijden worden via de website en whatsapp kenbaar gemaakt.

25-27 km/uur

27-30 km/uur

23 juni

13 juli

25 aug.

21 sept.

Fortenroute

Fortenroute

Toch enkele “regels”.

Naast de veiligheidsregels en voorwaarden willen we toch wijzen op volgende punten.
Deelname is op eigen risico.
U bent lid of “aankomend” (vriend van) lid van IJCH.
We fietsen op eigen kracht, dus geen E-bike.
De fiets is een in goede staat verkerende racefiets of gelijkwaardig.

én….uw fiets én banden zijn in goede staat.

Graag tot ziens.
Jeroen van Hoek,Hans de Haan, Hugo de Groot

Strava

Maak je gebruik van Strava? Word dan lid van de IJsclub Haarlem club via: https://www.strava.com/clubs/ijsclubhaarlem