Tradities dienen in ere gehouden te worden zegt men. Daarom organiseren wij ook dit jaar weer tijdens het laatste clubuur op zaterdag 12 maart 2016 de ploegenwedstrijd voor iedereen. Duur van deze wedstrijd is totaal 45 minuten, waarbij het gaat om per ploeg in die 45 minuten zo veel mogelijk ronden te rijden.

Voor degenen die dit vorige jaren niet hebben meegemaakt of pas lid zijn, een uitleg hoe dit gaat. Een ploeg bestaat uit 3 rijders en een coach die het aantal gereden ronden bijhoudt. Van elke ploeg gaat na het startschot de eerste rijder schaatsen die in 5 minuten zoveel mogelijk ronden rijdt, na 5 minuten wordt de ronde afgemaakt en eindigt zij/hij in het wisselvak; daarna neemt rijder 2 het over die ook weer 5 minuten rijdt en daarna rijder 3; vervolgens weer rijder 1 enzovoort.
Van ieder team is dus op een bepaald moment maar één rijder in de baan. Het wisselen gebeurt in een wisselvak, een met pionnen afgezet vak op het rechte eind voor het clubhuis en restaurant.

Meer over de regels en inschrijven lees je op deze pagina…