De 52e Oliebollenloop

De uitslagen zijn hier terug te vinden. En hier nog een kleine sfeer impressie.

Hieronder de “After movie” door Henk van Gestel

Op de droge 30e december 2023 verzamelden bijna  700 enthousiaste hardlopers zich voor de 52e Oliebollenloop, een lang gekoesterde traditie georganiseerd door IJsclub Haarlem. Ondanks de bewolkte lucht, bleef het droog en aangenaam voor deze sportieve uitdaging in de Amsterdamse Waterleidingduinen.

De Oliebollenloop, ontstaan in een tijd zonder kunstijsbanen, is uitgegroeid tot een hoogtepunt in Haarlems sportieve kalender. Ongeveer 700 deelnemers genoten van de prachtige routes van 5 km, 10 km en 20,8 km, die door de Amsterdamse Waterleidingduinen slingerden. De goed begaanbare paden boden niet alleen een uitdagend traject maar ook een visuele ervaring van de schitterende natuur.

Hoewel de zon zich niet liet zien en de lucht bewolkt was, straalde de sfeer rond de Oliebollenloop warmte en gezelligheid uit. De deelnemers waren vastberaden om hun persoonlijke records te verbreken en genoten van de aanmoedigingen langs de routes. Na de finish werden ze beloond met niet alleen een sportieve prestatie om te vieren, maar ook met een traditionele lekkernij: een heerlijke oliebol.

Het droge weer en de afwezigheid van wind maakten de loop niet alleen aangenaam voor de lopers maar zorgden ook voor een comfortabele omgeving voor het aanmoedigende publiek. De Oliebollenloop, een viering van traditie en sportiviteit, bewees opnieuw dat het meer is dan alleen een hardloopwedstrijd. . De deelnemers namen niet alleen een voldaan gevoel mee naar huis, maar ook de warme herinnering aan een dag vol sportief plezier.

Tijdregistratie en inschrijving

• Het is dan ook handig om je van te voren in te schrijven via inschrijven.nl; dan hebben we alle gegevens paraat en kunnen we de uitslag sneller publiceren.
  • Het inschrijfgeld bedraagt € 10,- bij voorinschrijving via inschrijven.nl en € 10,- bij na-inschrijving. (alleen contant).
  • Na-inschrijving is mogelijk op de dag zelf, vanaf 10 uur ter plaatse.

Inschrijving sluit 29 december.

Praktische informatie:

• De Oliebollenloop wordt gehouden in de Amsterdamse Waterleidingduinen, ingang „de Oase” (adres: 1e Leijweg, Vogelenzang).
  • De parkeergelegenheid bij de Oliebollenloop is zeer beperkt. Aanbevolen wordt om per fiets of OV naar de waterleidingduinen te komen.
  • Kom ten minste een half uur vóór de starttijd om de chip op te halen.
  • Maak geen gebruik van het bezoekerscentrum. Voor omkleden staat er een tent gereed waar ook de tassen e.d. worden opgeslagen.
  • Een dringend verzoek van de boswachters.
    UITSLUITEND gebruik te maken van het plaskruis en de Dixi-toilettenen op het inschrijfveld en niet “wild te plassen”, het is tenslotte een drinkwaterwingebied.
  • Afval e.d. inleveren op het inschrijfveld of afvalbakken.
  • Fietsen (m.u.v. loopbegeleiders) in het duingebied zijn niet toegestaan.

Volg aanwijzingen van de vrijwilligers op.

Wij wensen u veel plezier met de voorbereiding en de loop en zien u aan de start op zaterdag 30 december 2023 in de Amsterdamse Waterleidingduinen (ingang De Oase). Eerste Leijweg 6 2114BH Vogelenzang

Parcours bestanden

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Ruud Volger en/of Theo Laarman oliebollenloop@ijsclubhaarlem.nl