Activiteiten en evenementen

Clubuur

Als lid van de IJsclub is er op zaterdag de mogelijkheid te schaatsen op het clubuur van 18:00 uur tot 19:30 uur. Lees hier meer over het clubuur.

Naast de trainingen en lessen worden er ook diverse activiteiten georganiseerd door de IJsclub en de Jeugdcommissie. Een overzicht per maand

September/Oktober

December

• Klaas Pander Memorial Een wedstrijd voor alle wedstrijdrijders van IJsbaan Haarlem.
  • Oliebollenloop; In de Oase (Amsterdamse Waterleidinge Duinen) organiseerd de IJsclub dit open hardloop evenement. Elk jaar goed voor zo’n 500 lopers en oliebollen.

Januari

• Nieuwjaarsreceptie; We proosten na het clubuur op het nieuwe jaar samen met de andere leden.
  • Duatlon; De jaarlijks terugkerende Duatlon georganiseerd door de Jeugdcommissie. Lopen en Schaatsen
  • Clubkampioenschappen; Voor de wedstrijdrijders de mogelijkheid om zich te meten met de eigen clubleden.

Februari

• Kraantje Lek Trofee; Het enige dames toernooi in Nederland. Kom de toppers van Nederland aanmoedigen.
  • Baselga schaatsweek; Wil je een gezellige week en goed leren schaatsen. Ga dan mee naar het Italiaanse Baselga di Pine. Een bus vol ijsclubleden geniet een week van het Italiaanse ijs aldaar en het heerlijke hotel zowat naast de baan.

Maart

• Strijd om de Recreanten Cup (500 meter voor recreanten voorheen Diepvrieskip)
  • Bert Grotenhuis bokaal; Op de laatste vrijdag van het seizoen wordt er van 8:30-16:00 uur zoveel mogelijk ronden gereden. Wie rijdt de meeste ronden.
  • Ploegenestafette; Formeer een snel team voor de afsluitende ploegen estafette op het laatste clubuur.

April

• Eindfeest!; De jeugdcommissie organiseert een knalfeest met ieder jaar een eigen thema.
  • Algemene (voorjaar) ledenvergadering

Mei

• Duintraining; In voorbereiding voor het volgende seizoen is het mogelijk aan je conditie te werken onder leiding van een schaatstrainer. Schaatssprongen en duurloopjes.  Er zijn ook wandelgroepen. Zo blijf je deze zomer goed fit t/m september.
  • Fiets- en skeelertrainingen van mei t/m september

Juni t/m september

• MTB weekend; Door de Jeugdcommissie georganiseerd weekend voor de Mountainbikers van de club
  • Trainingsdag; een dag activiteiten voor de jeugd georganiseerd door de Jeugdcommissie