Beste Schaatsvrienden en vriendinnen,
Schaatsen, ijs? Dat is wel het laatste waar de meesten van ons nu aan zullen denken.
Op het moment dat ik dit stukje schrijf, geldt er een hittealarm en weercode oranje, waardoor alle trainingen en sportactiviteiten van de club afgelast zijn.
Lekker warm weer en een zonnetje zijn heerlijk, maar dit is te veel van het goede.
Als het een beetje meezit, is de extreme warmte snel over en gaan we terug naar normaal.
Als opening dit keer wat minder prettig nieuws. Ons Erelid Erno van Markus is ons onlangs ontvallen. Erno was een schaatsliefhebber pur sang, was ruim 60 jaar lid van onze vereniging, betekende veel voor de club en was een fijn mens. We gedenken Erno met warmte en respect en zullen hem missen. In het mooie IM van Lou kun je lezen wat hij voor de club heeft betekend en waarom hij Erelid was.
Graag maak ik hier nog even reclame voor de fietstochten van de club. De eerstvolgende staat al gepland voor 28 juni. Wellicht is het dan wat koeler, de organisatie houdt trouwens altijd rekening met de omstandigheden en last zo nodig extra drinkstops in, past de afstand en/of het tempo aan.
Als je bij fietsen zadelpijn of tintelende handen en/of voeten wilt voorkomen, wil ik nog graag wijzen op de presentatie ‘de perfecte fietshouding’ van 15 juli.
Dan nog kort iets over de ALV van 20 mei. Die is prima verlopen en er zijn belangrijke dingen behandeld. Voor hen die niet aanwezig waren, hebben we een korte terugblik gemaakt. Niet ter vervanging van het officiële verslag, dat volgt later.
Verder is er vanuit het bestuur even weinig nieuws te melden, waardoor dit stukje deze keer wat korter is.
Graag wens ik iedereen een prachtige zomer en hele fijne vakantie met veel sportief plezier.
Met hartelijke groet,
Theo Bakkum
