Beste ouders / verzorgers,

Allereerst wensen wij vanuit Winterkoninkje u en uw kind(eren) het allerbeste voor dit nieuwe jaar met hopelijk nog veel schaatsplezier.

Zoals medio december beloofd hierbij een update over de aankomende schaatslessen. Toen gaven we aan dat wij niet de mogelijkheid zagen om alle kinderen te laten schaatsen binnen de strekking van de lock down. In de tussentijd heeft de Veiligheidsregio de regelgeving op de ijsbaan verder aangescherpt waardoor er wel meer duidelijkheid is over wat kan. Er mogen, inclusief personeel van de ijsbaan, 100 mensen tegelijk op de ijsbaan zijn.
Voor de lessen houdt dat in dat we dus niet in 2 uur alle kinderen kunnen laten schaatsen zoals in de eerste helft van het seizoen. Temeer omdat we de baan delen met andere verenigingen waardoor er ongeveer 250 kinderen en trainers per uur op het ijs waren.

Toch kunnen we jullie gelukkig meedelen dat de kinderen weer mogen schaatsen. Voor de komende 2 weken hebben we nu helderheid. Voor de periode na de volgende persconferentie (19 januari) helaas nog niet helemaal.
Voor de beginnende schaatsers, die de slag nog onder de knie moeten krijgen, herstarten we eerst de lessen, dus de groepen 2 en 3. De weken daarna zijn de groepen 4, 5 en 6 aan de beurt.

Halen en brengen gaat op dezelfde manier als voor de kerstvakantie. Wij bieden tevens de mogelijkheid om de schaatsen te kunnen laten slijpen, ook op de manier die u van ons gewend bent.

Zaterdag 9 en 16 januari

• Kinderen die ingedeeld zijn in groep 2 mogen op zaterdag 9 januari schaatsen op het uur dat ze in de eerste helft van het seizoen ook les hadden (dus 9:25-10:20 of 10:35-11:30)
  • Kinderen die ingedeeld zijn in groep 3 mogen op zaterdag 16 januari schaatsen op het uur dat ze in de eerste helft van het seizoen ook les hadden (dus 9:25-10:20 of 10:35-11:30)
  • Kinderen die ingedeeld zijn in groep 4,5 of 6 mogen in ieder geval op zaterdag 23 januari weer schaatsen. Op dit moment is nog niet helemaal duidelijkheid over het tijdstip waarop dat kan.

Vanaf zaterdag 23 januari

Op dinsdag 19 januari zal er vanuit het kabinet een nieuw standpunt worden ingenomen. Dan weten we ook wat er vanaf zaterdag 23 januari weer mogelijk is. Op woensdag 20 januari laten wij jullie weten wat dan het lesrooster wordt. Houd ook de Wiko pagina in de gaten.

Wij werken momenteel samen met Baancommissie Haarlem en de andere verenigingen aan diverse scenario’s om de kinderen vanaf 23 januari ‘gewoon’ elke week te kunnen laten schaatsen. Afhankelijk van het dan geldende maximum aantal toegestane personen die dan geldt, de uren die tot onze beschikking worden gesteld en de beschikbaarheid van de trainers kijken wij wanneer de lessen kunnen plaatsvinden. Het zou kunnen betekenen dat de lessen op een ander tijdstip plaatsvinden dan u tot nu toe gewend was. Bijvoorbeeld in de middag in plaats van in de ochtend. Hopelijk is het mogelijk om als de tijden veranderen dit in te passen in uw gezinsplanning.

Wij delen deze (beperkte) informatie nu al graag met u in de hoop dat de kinderen de schaatslessen tot aan het einde van het schaatsseizoen kunnen meedoen.
Mocht u vragen hebben, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 06 52687023 (telefoon nummer René) of per mail aan winter-koninkje@hotmail.com.

Sportieve groet van het Wiko team
Ingrid, Walter, Jenno en René