Het laatste clubuur zit er op. Maar……wie kan de meeste ronden rijden van 8:00 uur tot 17:00 uur op vrijdag 17 maart a.s.

De Bert Grotenhuis Bokaal. Wie rijdt de meeste ronden? Nodig je schaatsvrienden uit en laat familie en kennissen je aanmoedigen!

bertgrotenhuis@gmail.com voor de opgave!

De Spelregels

1. Jaarlijks gehouden op de laatste publieksvrijdag voor de baan sluit
  2. Hoewel anderen mee kunnen doen, is de bokaal voor de ijsclubleden Haarlem (uitreiking tijdens de uitreiking van de prijzen van het clubkampioenschap op de laatste zaterdag)
  3. Er is een beker waar de naam van de winnaar op komt (blijft in het clubhuis) en de winnaar krijgt een replica voor thuis (mag je houden)
  4. Er wordt gereden van openingstijd tot sluitingstijd (8.30-16.00 uur), dus zeven en een half uur maximaal.
  5. Er worden geen bijzondere preparaties geregeld met de ijsmeester.
  6. Elk rondje telt (gaat om afgelegd ijs). Samen rijden mag. Tellen is een erezaak. Je houdt zelf bij hoeveel rondjes. Op z’n minst mechanisch bijhouden (handteller). Transponder IS VEEL BETER en leuker, want je kunt op het scorebord volgen hoever bent.
  7. Het begin van de wedstrijd om 08.00 uur wordt gemarkeerd met een startsignaal bij de startstreep in een daartoe aangegeven startvak. Voor die tijd mag de rode lijn niet worden gepasseerd. Bij een dweilpauze mag de streep niet dubbel worden gepasseerd. Warming up vindt niet plaats op het ijs.
  8. Om 16.00 uur bij een eindsignaal mag de laatste ronde worden afgemaakt tot de startstreep. Bij een gelijk aantal ronden is de sprint bepalend voor winst. Een ‘official’ markeert de eindstand desgewenst i.o.m. de naamgever.
  9. Over te gaan tot splitsing van het klassement in een mannen- en vrouwencategorie, waaruit elke winnaar een replica van de grote beker krijgt.
  10. Huldiging van de nrs 1, 2 en 3 vind plaats op het podium op de laatste zaterdag van de ijsclub Haarlem.

Meer informatie over vorige edities.