In de categorie Blessuren, Kwetsuren & Avonturen, presenteren wij vandaag:
Een bevlogen clublid.

Niet alleen bij de schaatssport zitten ongelukjes in een klein hoekje, ook in het dagelijks verkeer liggen ze genadeloos op de loer. Daar kunnen mensen als Sjoerd en Boudewijn over meepraten, al hoef je niet per se (oud-)voorzitter te zijn om dit aan den lijve te moeten ondervinden, zo moge blijken uit onderstaand relaas.

Oplettende ijsclubleden herinneren zich nog wel dat Ingrid Ruijgrok tijdens een van de laatste marathonwedstrijden door een gehaakt pootje ten val was gekomen en haar bovenarm had gebroken. Vette pech; een paar weken de arm in de sling, uitzieken en weer doorgaan. Daarmee was ze al een heel eind gevorderd toen ze onlangs op de gewone fiets rustig langs Elswout peddelde.
Het was prachtig weer…… en toen ging het licht uit!

Als ze even later bijkomt, ligt ze pijnlijk gewond in de berm. Er zit iemand naast haar die meldt dat ze in botsing was gekomen met een laagvliegende eend! Als ooggetuige van dit bizarre ongeval wist hij haar te vertellen dat het gevogelte van achter een boom was komen aanvliegen en beide slachtoffers elkaar nooit hadden kunnen zien aan komen.
Voor de eend kwam, ondanks de snelle reactie van een dierenambulance, alle hulp te laat. Onze bevlogen clubgenote werd op een brancard getild en per gewone ziekenauto naar het Spaarne Gasthuis gereden waar een CT-scan uitwees dat de schade aan haar hoofd beperkt was gebleven tot een lichte hersenschudding. Wel heeft ze er een paar gekneusde ribben, een scheurtje in een ruggenwervel en een gebroken sleutelbeen aan overgehouden, dus die sling heeft ze maar weer uit de kast gehaald. Hoeveel pech kun je hebben!

We wensen Ingrid namens de IJsclub heel veel sterkte en een voorspoedig herstel, in de wetenschap dat deze sportdame er weer zal staan zodra de ijsvloer weer wordt vrijgegeven.

NOOT: Is jou of een ander clublid ook iets ernstigs, dan wel iets leuks overkomen? Laat het ons weten! Vind je het moeilijk om er een helder verhaal van te maken, stuur ons dan zoveel mogelijk details (in telegramstijl) dan smeden wij het tot een artikel voor in de Nieuwsbrief.

Douwe van der Kooi