Klaas Pander Memorial 2016

De 2e editie van de Klaas Pander Memorial vond plaats op  10 december 2016.

Evert Jan van Dijk en Gem Wender waren dit jaar het snelste koppel in de grote finale van de Klaas Pander Memorial. Na de punten koers stonden zij gelijk met Peter Heida en Auke Oltrop. De nr’s 2 van vorig jaar Edward Hagen met zijn zoon Tristan Hagen werden 3e in de grote finale. Voor deze finale hadden zij in de Afvalwedstrijd en de puntenkoers de meeste punten verzameld.

Bekijk hier de uitslagen.

Foto’s van deze avond

De wedstrijd

Klaas Pander Memorial 2016Inschrijving vindt plaats per koppel. Er wordt gestart met een afvalwedstrijd voor alle eerste rijders van het koppel. De winnaar ontvangt de meeste punten en er wordt een tussenklassement opgemaakt. Na de afvalwedstrijd zal er een puntenkoers plaatsvinden voor de tweede rijder van de koppels.
Samen met de punten van de afvalwedstrijd wordt er een tussenklassement gemaakt. Op basis van het tussenklassement worden er 3 finales gereden. Troostfinale, kleine finale en de grote finale waarin het winnende koppel zit en de Klaas Pander Memorial kan winnen. Zie verder het reglement.

Deelname staat open voor alle wedstrijdrijders in de categorie Jun B t/m Masters. Er zal gestreden worden om de Klaas Pander Memorial, die een jaar lang als wisseltrofee bij het winnende koppel blijft. De namen van de winnaars zullen in de Trofee worden gegraveerd.