Maandag 10 en 17  oktober kan er vanaf 19:00 uur  weer ingeschreven worden voor de marathon competitie op de baan.

Ook is de kalender weer beschikbaar voor komend seizoen. Deze kun je hier vinden.

Op 10 oktober is er om 21:30 uur ook een eerst “spek en bonen” marathon voor alle categorieën. De competitie start de 17e.

Tevens zijn er wat reglements wijzigingen w.o. het verplicht dragen van een helm. Hieronder de informatie van de Baancommissie:

Vorig jaar heeft de KNSB een aantal veiligheidsmaatregelen ingevoerd bij het marathonschaatsen en de mass start op het hoogste niveau. Daarbij hebben werd aangekondigd dat deze maatregelen op termijn ook op de overige wedstrijdniveaus worden ingevoerd. In mei heeft de Ledenraad besloten om veiligheidsmaatregelen op nationaal niveau aan te scherpen en ook maatregelen in te voeren op regio- baan en clubniveau.

Wat verandert er?

Bij alle marathonwedstrijden was snijvaste scheen- en enkelbescherming al langere tijd verplicht. Tijdens de Ledenraad is besloten dat deelnemers aan alle marathon- en mass start wedstrijden, dus ook op regio-, baan- en clubniveau, per 1 september 2016 voortaan ook worden verplicht om een helm en snijvaste handschoenen te dragen.

Daarnaast zijn de regels voor de nationale competities marathon (top- en beloftendivisies) en mass start aangescherpt in navolging van de internationale regelgeving.

Waar moet ik per 1 september 2016 aan voldoen?

• Voor alle marathon en mass start schaatswedstrijden onder regelgeving van de KNSB geldt de helmplicht en het dragen van hand-, scheen- en enkelbescherming.
  • Deelnemers aan landelijke en internationale marathon (top- en beloftendivisies) en mass start wedstrijden zijn verplicht om in een volledig snijvast pak of pak met snijvast materiaal op vitale delen te rijden.

Bekijk de reglementen over de uitrusting

(Bron: Baancommissie Haarlem)