Zaterdag 18 november a.s. wordt op IJsbaan Haarlem 51ste KPN-Cup 5 marathon georganiseerd. Na het succes van voorgaande jaren hebben een aantal oud A-rijders onder leiding van Peter Baars besloten om, voor eigen rekening en risico, besloten om door te gaan. Wel al er weer moeite moeten worden gedaan op om voldoende sponsoren te vinden om dit voor het schaatsen en de IJsbaan Haarlem belangrijke evenement door te laten gaan.

Gelukkig zijn ook dit jaar weer sponsoren bereidt gevonden, en is bijna voldoende geld bijeen gebracht deze marathon, in nauwe samenwerking met de IJsbaan Haarlem, te houden.

Dat hun streven is aanslaat mag duidelijk zijn. Elk jaar is er weer meer publiek die de weg naar de baan weet te vinden om deze absolute topwedstrijd bij te wonen. Alle toppers zullen dit jaar dan ook weer aan de start verschijnen.

Dus zorg dat je dit jaar dit evenement niet mist.

Programma: Vooraf zal een mass-start worden gehouden

Om 17:45 uur starten de Beloften. De volgende ijscluppers staan ( onder voorbehoud) aan de start:
Max van Honschoten (nr 33) en Jeroen Janissen (nr 53)

De dames starten om 19:15 uur Kom de 4 (onder voorbehoud) van IJsclub Haarlem aanmoedigen:
Maud Wijtkamp (nr 29)
Esther Kiel (nr 64)
Lilian Temmink (nr 88)
Robin van Leeuwen (nr 88)

De heren starten om 20:30 uur. Hier nog geen ijch leden

Voor de bezoekers die altijd alleen voor de A-rijders komen zou ik het advies geven kijk ook eens bij de Beloften, de toekomst die wil strijden voor een plaatsje in het A-peloton. En van het Dames peloton mag je ook een spannende wedstrijd veerwachten. Dus kom tijd daar zal je zeker geen spijt van hebben.

Kun je niet komen dan kun je altijd de live-stream bekijken via https://www.youtube.com/user/SCHAATSTV