IJsclub Haarlem is afgelopen najaar uitgenodigd voor een schaatstoernooi in Duitsland. Grefrath om precies te zijn, waar we zaterdag 16 december om 10 uur werden verwacht met jongens en meisjes uit de categorieën A tot en met D. Iedereen was ruim op tijd aanwezig, en kon vanaf 9 uur aan de koffie en chocomel in de Bistro langs de buitenbaan. Het was een prachtige dag om te schaatsen aangezien de hele dag vrij zonnig was en er geen wind stond. Menig PR sneuvelde dan ook op het snelle ijs. Alle jongens en meisjes waren ontzettend enthousiast en ik weet dan ook zeker dat we een goede indruk hebben gemaakt. De afstanden die werden gereden waren een 300 m en een 500 m en ter afsluiting was er nog een estafette voor de hele ploeg! Hieronder volgen de uitslagen per categorie:

Meisjes D Evy van Duijn 5e plaats
Jongens D Wick v/d Bos 3e plaats
Meisjes C Charlie Kwadrin 11e plaats
Jongens C Kai-Arne Ottenhof 6e plaats
Meisjes B Mees Prenen 7e plaats
Jongens B Mik de Groot 3e plaats
Meisjes A Rachel van Vaalen 6e plaats
Jongens A Mats v/d Bos 2e plaats

Bij de estafette is IJsclub Haarlem uiteindelijk 3e geworden! Een indrukwekkende prestatie als je kijkt naar het deelnemersveld. De wedstrijd duurde tot ongeveer 14:00 uur en na de prijsuitreiking konden we om 3 uur allemaal weer terug naar Nederland. Toen we net 5 minuten in de auto zaten begon het te regenen, dus we hebben echt onwijs veel mazzel gehad met het weer.

Volgens mij heeft iedereen het enorm naar de zin gehad en ik wil graag alle ouders en natuurlijk de trainers bedanken voor de medewerking en coaching. Ik vond het een super leuke dag!

Groetjes Rachel van Vaalen