Het is dit jaar het twintigste seizoen dat de dames en heren van marathonteam EDSO hun rondjes en wedstrijden rijden in Haarlem. Dit jaar rijden er meer dan 20 rijd(st)ers in de rood-witte pakken die ook al enkele maanden de Glijwijzer-cover kleuren.

Clubrijder Evert Jan van Dijk, marathonliefhebber en eigenaar van EDSO Software, begon in 1999 met sponsoring van een klein groepje IJsclub Haarlem rijders voor eerst lokale en later ook landelijke marathons. Diverse jaren waren groepen in verschillende samenstellingen aanwezig in het B-peloton, de landelijke damescompetitie en de natuurijswedstrijden op bijvoorbeeld de Weissensee.

Sinds enkele jaren is ijsclublid Mariette Niehe van M&M Niehe Marketingadvies cosponsor, en vanaf dit jaar draagt ook Olaf Verhoeve van Giant Store van Bakel een deel bij, waardoor we de rijders in mooie nieuwe rode overjassen hebben kunnen steken.

Liefde voor de schaatsmarathons

De marathonploeg is een vrienden- en vriendinnenploeg met als centraal thema de liefde voor de schaatsmarathons. In alle categorieën van de lokale maandagavond marathon-competities zijn we aanwezig, we rijden hier en daar mee voor de winst, maar zeker ook voor de gezelligheid en sportiviteit. Ook met de bijzondere evenementen van de club en baan, zoals de duathlon, estafette, Klaas Pander wedstrijd en Bert Grotenhuis Bokaal doen we graag mee. En natuurlijk hopen we iedere winter weer op een mooi portie natuurijs.