Jubileumfeest zaterdag 19 januari a.s.

Om het 150-jarig jubileum te vieren wordt op zaterdag 19 januari een schaatsfeest georganiseerd dat toegankelijk is voor alle Haarlemmers van jong tot oud. De IJsclub nodigt je uit om op de IJsbaan Haarlem op 19 januari het jubileum mee te vieren!
Wil je lid worden van deze mooie IJsclub? Maak dan gebruik van de Jubileumactie!

Volg ons deze dag ook via Facebook en Instagram met #ijch150

08.30 – 12.00 uur Jeugdschaatsen
Alle jeugdleden van alle schaatsclubs mogen lekker komen schaatsen. Er is gezorgd voor een gevarieerd spelprogramma dus zal ieder kind zich er reuze kunnen vermaken. Na afloop is er voor elke deelnemer chocomel en een aardige herinnering.
12.30 – 14.30 uur 11-Dorpentocht
Begeleid door de gezelligheid van een echt dweilorkest kan iedereen uit heel Haarlem en omstreken, inclusief ooms, tantes, neefjes, nichtjes en de buren, een spannende 11-Dorpentocht schaatsen, vol hindernissen en met heuse stempelposten. Gratis toegang voor leden en voor kinderen tot 15 jaar. Aan niet-leden boven de 15 jaar vragen wij €1 voor het goede doel.
15.00 – 17.00 uur Vrij schaatsen
Tegen een symbolische vergoeding van slechts €1 per persoon ten behoeve van het goede doel, mag iedereen uit heel Haarlem en omstreken, inclusief ooms, tantes, neefjes, nichtjes en de buren, komen schaatsen op het prachtige ijs van IJsbaan Haarlem.Dat goede doel is de Stichting Velovelo (www.veleovelo.info ), opgericht op 24 augustus 2010.Stichting VeloVelo ondersteunt, middels kleinschalige projecten, mensen op de Filipijnen met de wil en de capaciteiten om een zelfstandig en onafhankelijk bestaan op te bouwen.Onze Linda Selhorst en Marjolein van Wijk zitten in het bestuur van Stichting VeloVelo.
16.00 – 20.00 uur Demonstratiesporten op het middenterrein
Demonstratiesporten op het binnenterrein.
Kunstrijden 16:00 uur
Schoonrijden 17:00 uur
Bandy 18:00 uur
Shorttrack 19:00 uur
De verenigingen hebben enthousiast gereageerd en hebben een leuk programma beloofd.
15.30 – 17.30 uur Receptie, uitsluitend voor leden en genodigden
In en om Maarten’s Café: hapjes, drankjes, toespraken en Koud Kunstje met de Jubileumwals.
18.00-19.30 uur Nostalgisch Clubuur
Ook op dit uur mag, tegen een symbolische vergoeding van slechts €1 per persoon ten behoeve van het goede doel, iedereen uit heel Haarlem en omstreken, inclusief ooms, tantes, neefjes, nichtjes en de buren, komen schaatsen op het prachtige ijs van de IJsbaan Haarlem, maar dan nu gehuld in historische kleding en zo mogelijk op houten schaatsjes en begeleid door de Haarlemse BigBand: The Junior Jazz Experience”

MagicShoot maakt foto’s met een nostalgische of grappige achtergrond, die meteen afgedrukt en meegegeven worden. Klun even langs voor deze leuke herinnering! We staan naast de baan voor de schaatswinkel, groen scherm, veel licht, kan niet missen! MagicShoot geeft dit aan de IJsclub cadeau, dus de afdrukken zijn gratis mee te nemen zolang de voorraad strekt.
Met om 19:15 u  Carrouselschaatsen Hierbij gaan we bij een vriendelijk schaatstempo met zoveel mogelijk schaatsers een zo lang mogelijk lint of schaatstreintje maken, met als ultieme doel om de cirkel rond te krijgen, zodat de voorste rijder weer achter de laatste rijder aan kan sluiten.
Vanaf 20.00 uur Avond van Haarlem met DJ
Onder de “dance”-klanken van DJ Tom Crawford, rijden we ter afronding van de festiviteiten de Avond van het IJs. Je kunt op het middenterrein ijsdansen of op de 400m baan je gereden rondje laten afstempelen. Er is Koek & Zopie en de toegang is gratis en voor iedereen!
Tijdens de Avond van Haarlem zal er op het middenterrein een feest op het ijs plaatsvinden. Hiervoor, en voor de Avond van Haarlem zelf, is er een schaatsverhuur geopend vanaf 19:30. Zorg ervoor dat je hiervoor CONTANT geld mee hebt en je ID-kaart, rijbewijs of zoiets dergelijk als borg.

(Kleine wijzigingen in het programma zijn nog mogelijk)

Expositie

Van 9 januari tot en met 8 februari 2019 is de expositie over 150 jaar IJsclub Haarlem te bewonderen in de Kloostergangen van het stadhuis Haarlem. Op werkdagen geopend van 08.30 tot 17.30 uur. Meer info op deze pagina van KZOD.

Voor vragen over het Jubileum kunt u een mail sturen naar jubileum@ijsclubhaarlem.nl