Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 8 mei j.l. werden de Hop – en Moerbeekbeker uitgereikt. Hop beker is voor de rijders of rijdster die in het seizoen de meeste progressie heeft geboekt. De Moerbeek beker is voor een clublid die een bovengemiddeld vrijwillige bijdrage levert of leverde aan de ijsclub.

De A.J.G. Hopbeker ging dit jubileumjaar naar Wietse Tukkie. Omdat hij het afgelopen seizoen bewezen heeft het aanstormend talent te zijn van de IJsclub voor Haarlem en omstreken.

• NK afstanden Junioren: Brons 1000 m – Goud 1500 m
  • NK Allroundkampioenschappen Junioren – Brons
  • NK Clubs: Zilver 1500 m.
  • Residentiecup: Teamsprint Gewest NHU: Goud

De J. Moerbeekbeker ging naar Niek Schaap voor het jarenlang (15 jaar) redactie voeren van de Glijwijzer en in de eerste jaren ook het omlopen van de Glijwijzer. Voor het onderhouden van contacten met de media en het maken van persberichten. Speakeren tijdens IJsclub evenementen en wedstrijden als Haarlem Trofee en Kraantje Lek.

Omdat op deze avond ook Ajax moest spelen voor een finale plaats in de Champions league. Was de vergadering al om 19:00 uur. En kon men na de vergadering nog naar de wedstrijd kijken in de kantine.

(foto’s Eric Zwart)