Uit de spiegelsessies van afgelopen seizoen kwam als een van de punten naar voren dat men ons Clubhuis als weinig inspirerend ervaart. Het bestuur heeft hierop geacteerd door een commissie in het leven te roepen om de boel te gaan restylen.
Direct na onze aanstelling zijn Peter en Ingrid Bisschops (kantinebeheerders), Wilma Koek (bestuurslid) en ik, her en der inspiratie op gaan doen en zijn we in de ruimte boven met tafels aan het schuiven gegaan. Gedurende meerdere brainstormsessies verschenen met behulp van wat plakband, een tubetje lijm, een potlood en een gum, gaandeweg steeds duidelijkere contouren op het geduldige papier. Uiteindelijk kwamen we tot een haalbaar basisplan, dat direct de goedkeuring weg kon dragen van het voltallige bestuur. Sterker nog, ze waren enthousiast!
Vincent Nikkels heeft zich namens de jeugdcommissie nog bij ons gevoegd en ook maken wij dankbaar gebruik van de expertise van interieurdeskundige Steffanie Wijnhout. Zij adviseert ons met name op het gebied van kleurstelling en verlichting.

Verplaatsen van de bar

Een van de belangrijkste veranderingen wordt het verplaatsen van de bar. Hiervoor komt vakman Peter Hoogewerf wat leidingen voor ons verleggen. En zonder alles te verklappen, kunnen we wel al vertellen dat we deels iets gaan doen met betrekking tot het meubilair en dat we ook middels sfeervolle verlichting gaan proberen wat meer gezelligheid te creëren.
En zelfs kijken we naar een breder aanbod van dranken en snacks: Maarten heeft daarbij zijn volle medewerking aangeboden om (na het Clubuur) friet en bitterballen voor ons te bakken voor boven in het Clubhuis! Het gaat hier dus echt héél gezellig worden!

Kom jij een avondje helpen?

Voor de uitvoering van onze plannen (augustus) zoeken we nog wat handjes, dus als je een keer een avondje of (deel van) een zaterdag zou willen helpen, graag! Meld je aan via kantine@ijsclubhaarlem.nl. (of bel mij even voor overleg op 06-5287 9561). Er valt van alles te doen.

Prijsvraag

Tenslotte staat op hetzelfde mailadres een prijsvraag open voor wie een leuke naam weet te bedenken voor het vernieuwde clubhuis (van het woord kantine willen we sowieso af!). Over de ingezonden ideeën laten we tijdens een ALV de leden stemmen. Kom op en verzin een treffende naam voor je nieuwe Clubhuis, het is van ons allemaal!

Douwe van der Kooi
van de Clubhuisclub