Het komend seizoen zullen Martine, Linda en Rianne Selhorst voor de 15e keer Winterkoninkje gaan organiseren. Zij hebben het bestuur laten weten dat dit hun laatste seizoen zal worden. Zij kijken met plezier naar alle jaren dat zij klaar hebben gestaan voor de jongste jeugd om met een grote groep vrijwillige begeleiders het schaatsen onder de knie te laten krijgen en hen hier veel plezier aan te laten beleven. Zij vinden dat het tijd is voor een frisse wind en nieuwe energie. Zij willen het seizoen 2019 – 2020 als een mooi seizoen gaan afsluiten en zouden het fijn vinden, wanneer hun opvolgers een deel van dit seizoen alvast mee kunnen lopen. Uiteraard is het bestuur hen dankbaar voor de grandioze organisatie die zij als een geoliede machine hebben neergezet, al zovele jaren.

Wat houdt de organisatie van Winterkoninkje in, welke taken en verantwoordelijkheden horen hier bij?

Tijdens het seizoen:
– 20 weken aanwezig op zaterdagochtend op de ijsbaan, van 8.45 – 12.30 uur.
– op het ijs: zorgen dat de kinderen in de juiste niveau groep zitten, trainers ondersteunen bij vragen (kunnen schaatsen is handig!).
– naast het ijs: administratie, vragen van ouders, info boekje maken 3x per jaar, Facebook pagina, mail beantwoorden (hoeft niet te kunnen schaatsen).
– doorstroming van Wiko naar wedstrijdschaatsen of recreatief schaatsen bij IJsclub Haarlem.
– contact onderhouden met de mensen op kantoor.
– overleg 1 à 2 x per jaar met de andere jeugdschaatsverenigingen onder leiding van de baancommissie.
– E-mail beantwoorden en overleg met kantoor/administratie: 1 uur per week, kan vanuit huis.

Voorafgaand aan het seizoen:
– trainers mailen, groepsindeling maken, inschrijvingen coördineren i.o.m. kantoor ongeveer 1 uur per week vanaf september.

Wil je meer weten over de organisatie, meld je dan bij winterkoninkje@ijsclubhaarlem.nl.

Daarnaast zoeken we ook iemand op kantoor voor de administratie van Winterkoninkje.
Els de Ridder zal eveneens na dit seizoen stoppen. Zij heeft inmiddels weer een baan gevonden en de combinatie met het werk op kantoor zal mettertijd teveel gaan worden. Beschik je over administratieve en computer vaardigheden, vind je het leuk om in een klein team te werken in het schaatsseizoen twee tot drie halve dagen per week, meld je dan aan bij winterkoninkje@ijsclubhaarlem.nl.