De IJsclub voor Haarlem en omstreken organiseert weer de “Haarlem Trofee”, een interclubwedstrijd. IJsclubs uit het hele land maken zich op, om deze fel begeerde beker naar binnen te slepen. Dit jaar hebben ca. 10 clubs zich ingeschreven, inclusief IJCH die overigens in 2017 de trotse winnaar van deze beker was!

In het begin was dit een tweedaags toernooi, op de zaterdag en zondag, waar clubs van veraf op inschreven. Terugrijden was voor rijders van die clubs geen optie i.v.m. de reisafstand, dus werden zij bij leden onder gebracht. Dat was toch wel een heel gedoe en daarom is het toernooi later teruggebracht tot 1 dag.

De wedstrijd vindt op zaterdag 26 oktober ’19 plaats op de IJsbaan Haarlem. Elke club wordt vertegenwoordigd door een van de volgende rijders: Junioren C, B, A, Neo Senioren en Senioren/Masters. Van elke categorie neemt een rijder deel (m/v) die een 500 meter en 1500 meter rijden.

Het eindklassement zal worden opgemaakt volgens een puntensysteem en de beste vereniging ontvangt de “Haarlem Trofee”. Er wordt ook, per categorie, een individueel klassement opgemaakt. De prijsuitreiking zal voor alle categorieën na afloop van het toernooi plaatsvinden in het restaurant bij de ijsbaan.

Naast vele clubs die helpen om dit evenement te laten slagen, zijn er ook veel vrijwilligers die dit evenement – samen met de wedstrijd coördinatoren Esmé van Benthem & Marjolein Lohmann – mogelijk maken. Een staand applaus voor jullie inzet, bedankt!

Namens het bestuur van de IJsclub Haarlem wens ik iedereen een sportieve interclubwedstrijd toe!

Boudewijn van Loon
Voorzitter IJsclub Haarlem.