Donderdagmorgen 7 november 2019 was het dan zo ver voor de 6de groepers van de basisscholen van gemeente Velsen. Zij mochten een ochtend schoolschaatsen en kregen les van de vrijwilligers van IJsclub Haarlem, Nova Zembla en Kunstschaats Vereniging Haarlem. De groepen waren in 4 blokken verdeeld. Ca. 360 kinderen kregen zowel op de binnenbaan als op de buitenbaan les en na een half uur mochten ze vrij schaatsen.

Na afloop gingen ze per groep op de foto met de mascotte IJSTIJD. Van hun juf of meester ontvangen ze op school nog een certificaat. Hoe leuk is dat. Zij en wij hebben genoten. Nu maar hopen dat ze nog een keer terug komen bij Winterkoninkje.

Dank je wel Sylvia Oltmans, Jenny Klasen, Carla van Zandvliet, Maas de Kruijk, Martijn Nikkels, Bert Heeremans, Jacques ’t Hoen, Karin Janssen, Wilma Koek (catering), Hector Lankhorst (fotograaf), Jaap Schenk (Nova Zembla), Jesse van Duin (Nova Zembla), Sarina en Rogier (KSVHaarlem).