Zaterdagavond 23 November gingen wij met Tessel, Casper, Jack, Annette, Stijn en Rianne naar IJsbaan de Meent in Alkmaar. 10 Clubs reden daar de Interclubwedstrijd georganiseerd door IJsclub Chronos. We hadden er zin in en gewapend met scherpe schaatsen en tassen vol lekkers liepen we de baan op. Sommige hadden die middag al gejumpt, dus de spieren waren goed warm!
Er werd gereden in twee groepen: De CDE pupillen begonnen met de 100 meter. Vier PR’s in de pocket, de wedstrijd begon lekker. De AB pupillen reden de 500 meter: een PR van Stijn, wat heel knap was op dat Alkmaarse ijs. Haarlem scoorde lekker puntjes voor het klassement, dus we gingen tevreden de dweilpauze in.

Iedereen reed vervolgens de 300 meter. Hier hoorde ik (Harmen) een van de starters zeggen “ik hoop dat er nog iemand onder de 30s rijdt”.
Dat lukte me en ik moest erg lachen toen hij zei “Nu wil ik niemand meer horen klagen over het ijs”. Zullen we dus nooit meer doen!

Bij de prijsuitreiking was het heel spannend. Iedere club werd naar voren geroepen, aftellen van 10 naar de top 3….
Toen nummer 2 werd omgeroepen, juichten wij heel hard: IJsclub Haarlem was eerste!

Het eindigde met veel foto’s en bedankjes aan onze coach: Sylvia bedankt!

Mijke & Harmen Lammers