Samenvatting notulen van de Algemene Ledenvergadering van november 2019

Verkiezing naam van ons nieuwe clubhuis

Door middel van stembriefjes konden de aanwezigen op de ALV hun keuze kenbaar maken. Gekozen kon worden uit 48 namen. Douwe van der Kooi leidde de procedure. Met de meeste stemmen werd gekozen voor de naam ’t Hogerop, bedacht door Ramona van Leeuwen.
Dus ons prachtig gerestyled clubhuis (voorheen kantine) heet voortaan ’t Hogerop.

Ingekomen stukken/mededelingen

Behalve de berichten van verhindering is er een bericht ontvangen voor deze vergadering van Boudewijn van Loon, welke hij zelf voorleest. Het komt erop neer dat hij voor de eerste komende maanden de focus legt op volledig herstel en daarom demissionair zal functioneren. Er is zeer dringend hulp nodig op alle fronten en mocht er iemand onder de leden zijn, die mettertijd het voorzitterschap zou willen overnemen, dan mag hij/zij alvast mee lopen.

Financieel Verslag

Het financieel jaarverslag wordt op een enkele correctie goedgekeurd. Ook het verslag van de Kascommissie levert geen problemen op.

Bestuursmutatie

Peter de Kruijk treedt af als bestuurslid. Wel zal hij zich bezig blijven houden met het wedstrijdschaatsen. Elders in de nieuwsbrief een vacature voor een nieuw bestuurslid.

Missie en visie van onze vereniging

Er zal een beleidsplan als leidraad geschreven moeten worden voor de komende jaren. Daarvoor heb je een visie en missie nodig. Door het langere herstel van de voorzitter is een en ander vertraagd. Sonja Siddré gaat dit oppakken.

Leden- en financiële administratie

Omdat zowel Hélène Terstal als Jan Olierook aan het eind van het seizoen stoppen met hun werkzaamheden op kantoor, wordt een dringend beroep gedaan op de leden om in hun omgeving te zoeken naar iemand die werkzaamheden op kantoor zal kunnen overnemen. Ook zal buiten de vereniging worden geworven. Daarnaast is het bestuur bezig om een offerte te beoordelen van All-United, een web based programma voor onze leden.