Op 1 februari gingen we met een team van 8 schaatsers en onze coach naar Hoorn, ijsbaan de West-Fries (door sommigen IJsbaan De Diepvries genoemd). Daar kregen we een tas vol met appels, mueslirepen, waterflesjes en de startlijst.

We waren allemaal te vroeg dus gingen eerst in de kantine zitten om de wedstrijd met de coach te bespreken en snooker op de tv te kijken. Degene die al snel het ijs op moesten, gingen naar het middenterrein en inlopen. In Hoorn moet je namelijk via het midden het ijs op en dat vinden we eigenlijk heel fijn. Misschien een goed idee voor de ijsbaan in Haarlem want het is veel veiliger!
Iedereen reed twee afstanden, dus onze club reed in totaal 16 keer, daarvan zijn er 2 persoonlijke records gereden. Het ijs was heel zwaar, omdat het zacht en stroef was. De organisatie had ook nog een loterij georganiseerd, waarvan de eerste en tweede prijs een schaatsbril was, helaas is niemand van ons in de prijzen gevallen.
Van onze rijders is er 1 op het podium gekomen: Stefan Huizenga (HC1). De rest is allemaal vierde tot achtste geworden. Onze ijsclub is in het eindklassement zesde geworden van de twaalf. Aan het einde kreeg iedereen nog een mooie herdenkingsmedaille.

Wij bedanken IJsclub Haarlem, dat wij de club mochten vertegenwoordigen, de organisatie van Hoorn, zonder wie dit niet mogelijk was en onze coach: Dirk Huizinga, voor het goede coachen.
Maerle (DC2) en Tessel (DPD) Huizinga