update: Dank!

Gisteravond ontvingen wij het verdrietige bericht van het overlijden van ons 83-jarige erelid Aris Dijksman. Aris heeft ongelooflijk veel betekend voor de schaatssport in Nederland en voor onze Haarlemse Schaatsclub in het bijzonder.
Zo was hij meer dan veertig jaar bestuurlijk actief, onder meer in het gewest Noord-Holland/Utrecht en in de Baancommissie Haarlem. Daarnaast was hij mede-oprichter van de Kunstijsbaan Kennemerland.

Hij is de founding father van de jaarlijkse schaatsweek in Baselga, die na 34 jaar nog altijd niets aan populariteit verloren heeft. Hij is oud voorzitter van onze club en heeft zich daar binnen tot op het laatst immer strijdvaardig getoond.
Vorig jaar was hij nauw betrokken bij de organisatie van ons 150-jarig jubileum, met name bij de samenstelling van de Jubileum uitgave van de Glijwijzer. En zeer recentelijk heeft hij nog zijn steentje bijgedragen aan de restyling van ons Clubhuis door, comfortabel gezeten op een van de nieuwe lange banken, alle plafondlampen in ‘t Hogerop in elkaar te zetten en op uiterst secure wijze te voorzien van kroonsteentjes. De nieuwe prijzenkast heeft hij met al zijn historische kennis op welverantwoorde wijze voor ons heringericht.

Geheel terecht ontving hij twee jaar geleden op het stadhuis van Haarlem uit handen van de burgemeester een koninklijke onderscheiding: Lid in de orde van Oranje Nassau.
 Aris zal node worden gemist. Wij wensen zijn familie en zijn vele vrienden veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Namens het bestuur van IJsclub Haarlem en omstreken.

In verband met de overheidsmaatregelen tegen verspreiding van het Coronavirus heeft het afscheid in besloten familiekring plaatsgevonden op maandag 23 maart j.l.

Bekijk hier de rouwkaart!

[cfdb-html form=”condoleance Aris” orderby=”Submitted desc” show=”naam,gedenktekst” role=”Anyone” permissionmsg=”false”]

${gedenktekst}

– ${naam}