Sinds een paar jaar is de opzet van de club- en baanwedstrijden op de ijsbaan veranderd. Tegenwoordig strijden de junioren B tot en met de senioren en masters om de Kennemercup. Ieder in hun eigen klassement, maar ook de felbegeerde overall wisselbeker van een halve meter hoog.
Het leuke van de competitie is dat je bijna elk weekend zelf kunt kiezen welke afstanden je wilt rijden; zo komen zowel de sprinters als de kilometervreters aan hun trekken, of kies je een afstand waar je het beste in bent, waar je nog een PR of puntenlimiet op wilt rijden of waar je de meeste punten voor het klassement denk te kunnen verdienen. Dit jaar waren er meer dan 16 wedstrijdavonden, met ook enkele langeafstandsavonden waarop je een 5.000 of 10.000 kon rijden, een mass-start, een ploegenachtervolging, een teamsprint en afsluitend een vierkamp, het Kampioenschap van Haarlem.

In de diverse klassementen werd ook flink gestreden, tactisch ingeschreven en regelmatig werden de tussenstanden op www.kennemercup.nl bekeken. In totaal stonden er 194 deelnemers in de uitslag, waaronder ook veel deelnemers van IJsclub Haarlem. Maar liefst 15 podiumplaatsen voor de ijsclub en 3 eindwinnaars. Bij de heren Junioren A zelfs een clean sweep!

Nu weer trainen voor volgend jaar, kijken waar we nog een paar puntjes winst kunnen pakken. Dank aan alle juryleden, vrijwilligers en organisatie en hopelijk volgend waar weer veel enthousiaste deelnemers!

Evert Jan van Dijk

Bekijk hier alle klassementen. en de foto’s van de prijsuitreiking.