UPDATE: Op 3 juli is Sjoerd Adema in de oude St Bavo nu echt onderscheiden als lid in de Orde van Oranje Nassau.

Op 24 april is Sjoerd Adema door de burgemeester via de telefoon onderscheiden als lid in de Orde van Oranje Nassau.

Sjoerd is meer dan dertig jaar belangeloos actief voor IJsclub Haarlem. Hij begon als begeleider en instructeur voor de jeugdafdeling en werd later jeugdtrainer, trainer voor de C-selectie en seniorenbegeleider. Hij zette trainingsprogramma’s op voor de selectiegroepen en haalde voor IJsclub Haarlem een sponsor binnen.

Daarnaast is Sjoerd Adema in Loenen en in Noordwijk actief voor de Stichting Goed Kamp die tot doel heeft het kamperen te bevorderen, op een eenvoudige, natuurvriendelijke en duurzame manier.

PS: Dit jaar zouden de gedecoreerden op vrijdag 24 april de bijbehorende versierselen opgespeld krijgen. Als gevolg van de maatregelen tegen de verspreiding van Covid-19 worden deze nu later dit jaar uitgereikt. Burgemeester Jos Wienen brengt de zestien gedecoreerden op vrijdagochtend 24 april telefonisch of per beeldverbinding op de hoogte van hun onderscheiding.

Uit het Haarlems Dagblad