Beste Clubgenoten,

Wat een ongelofelijke turbulente tijd hebben we achter de rug, erger dan een rollercoaster.
Een aanstormende pandemie en al het leed dat daar het gevolg van was, deed NOC*NSF besluiten om alle sportevenementen tot en met 6 april jl. te schrappen. In navolging van de maatregelen die de Nederlandse regering op 12 maart jl. genomen had.

Het bestuur van IJCH is op 12 maart ’s avonds digitaal bij elkaar gekomen en besloot om per direct met alle afsluitende activiteiten van het lopende schaatsseizoen te stoppen. Dat is direct op de website gezet en gecommuniceerd met coördinatoren en trainers.
Op 13 maart besloot de IJsbaan Haarlem eveneens om de deuren te sluiten.

Inmiddels zijn we bijna 6 weken verder en zijn de meeste maatregelen verlengd tot en met 19 mei a.s.! Wel is er iets meer ruimte gekomen voor kinderen en jongeren; zij krijgen vanaf 29 april a.s. meer ruimte voor georganiseerde buitensport en -spel (geen officiële wedstrijden). Zie ook verder op deze link https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2020/04/21/factsheet-maatregelen-tegen-het-coronavirus.

Toen gebeurde het onvoorstelbare: erelid Aris Dijksman was opgenomen in het ziekenhuis met een corona besmetting. Hij overleed op 17 maart aan de gevolgen van dit virus!
Je hart breekt als je dit hoort, de afgelopen 5 jaren heb ik als voorzitter heel veel contact gehad met oud-voorzitter Aris. Een ontzettend lieve man, passie voor het schaatsen en een verpersoonlijking van het IJCH club DNA. Want hij had een zeer uitgebreide kennis van de geschiedenis van de IJsclub en was bij iedereen geliefd. Hij en zijn vrouw Berthy hebben heel veel voor de club betekend. Wat heb ik altijd genoten van zijn verhalen over “vroeger”.
Namens ons allen wens ik zijn vrouw Berthy, de kinderen, kleinkinderen en de familie veel sterkte toe met het verlies van Aris.

Je laat een leegte achter, Aris, die lang door iedereen gevoeld gaat worden.
Ik zal je erg missen!

Laatste hartelijke groet,