Na de persconferentie van afgelopen dinsdag 21-04 hebben we digitaal overleg met de coördinatoren gehad omtrent de eventuele start van het zomerseizoen. Het voornaamste onderwerp in ons overleg was natuurlijk of, wanneer en hoe we de wedstrijdtrainingen kunnen gaan opstarten.

We snappen dat na de persconferentie van 21-04 de jeugd natuurlijk staat te trappelen om te beginnen. Er zijn echter een aantal stappen te ondernemen, willen we onder de vlag van IJsclub Haarlem de trainingen op een verantwoorde manier kunnen organiseren. In grote lijnen komt het erop neer dat we voornemens zijn de trainingen voor de pupillen en de junioren tot en met 18 jaar op dinsdag 12 mei te laten starten.

Echter zijn we in overleg met de Waterleidingduinen en Wheelerplanet of we onder de huidige omstandigheden welkom zijn en komen de junioren- en pupillen-coördinatoren nog met een aantal trainers in contact wie er wel en geen training wil geven (in relatie tot eventuele risico’s).
Daarnaast denken we momenteel een plan uit hoe we op een verantwoorde manier niet alleen kunnen traínen met de jeugd, maar ook het halen en brengen goed kunnen organiseren.

De pupillen-coördinator en de junioren-coördinator zullen naar de jeugd communiceren hoe het er definitief uit gaat zien. Dus voor nu nog even geduld en zelfstandig fietsen, lopen en schaatsoefeningen doen.
Blijf fit en gezond, en tot snel in de duinen.

Erik van den Bos
Trainer coördinator IJsclub Haarlem