Leren schaatsen van toptalenten? Dat kan! IJsclub Haarlem biedt gratis schaatsclinics aan op zaterdagmiddag 26 september. Dat is de eerste dag dat de ijsbaan aan de Randweg weer open gaat voor publiek. Onder de instructeurs zijn meerdere Nederlands kampioenen bij de jeugd en andere toptalenten van Haarlemse ijsbodem.

Bochtje lopen

Een echte start, een bochtje lopen, veilig remmen, balans op het rechte eind; enthousiastelingen met schaatskoorts worden die middag op allerlei manieren geholpen om hun techniek te verbeteren. En wellicht zorgt het voor blijvende schaatspret, want de IJsclub hoopt dat meer mensen komende winter besluiten eens écht te leren schaatsen. Bijna iedere dag van de week staan de trainers van Nederlands oudste ijsverenging op de baan om hun liefde voor de sport over te brengen.
De clinics starten om 13.00, 14.00 en 15.00 uur.

Aanmelden kan bij de stand van de IJsclub. De entree naar de ijsbaan kost 2,5  EURO de deelname aan de clinic is GRATIS en iedereen krijgt na afloop een sportief aandenken.