Na het laatste clubuur op 12 maart werden de Hop- en Moerbeekbeker uitgereikt voor onze voorzitter Boudewijn van Loon.

Door Corona zijn er in 2021 geen van deze bekers uitgereikt.

De Hopbeker wordt jaarlijks uitgereikt aan de wedstrijdrijder die het afgelopen seizoen een grote progressie heeft laten zien.

De Moerbeekbeker wordt jaarlijks uitgereikt aan de vrijwilliger die zich op bijzonder wijze heeft ingezet voor de vereniging.

Mats van den Bos kreeg de Hopbeker:

Omdat hij het seizoen 2019-2020 bewezen heeft het aanstormend talent te zijn van de IJsclub voor Haarlem en omstreken;

• Nederlands Kampioen Super Sprint NK Allround: brons.
  • NK Afstanden: 500 m zilver
  • Landenwedstrijd Nederland, Noorwegen, Duitsland: 5e plaats
  • Vikingrace: zilver 500 m.
  • Vikingrace algemeen klassement: 4e plaats.
  • Zilveren Bal: 2e plaats.

Max van Honschoten kreeg de Hopbeker:

Omdat hij het seizoen 2021-2022 bewezen heeft bijzondere prestaties te hebben neergezet als marathonrijder binnen IJsclub voor Haarlem en omstreken.

• Hij opende het seizoen met een 6e plaats bij de eerste marathon bij de Beloften. – Opgemerkt door een topploeg uit de topdivisie, nl. AB Vakwerk.
  • Invalbeurt tijdens marathon op thuisbaan Haarlem toonde hij zijn waarde op het hoogste marathon niveau van Nederland.
  • Overige marathons van dit seizoen meerijden op het hoogste niveau, waaronder de eerste marathon op natuurijs, veel voorin het peloton en van grote betekenis voor zijn ploeg.

Het Klusteam van ‘Horgerop kreeg de Moerbeekbeker

Zij ontvangen de Moerbeekbeker voor de wijze waarop zij de “oude kantine” in een nieuw jasje hebben gestoken door een volledige verbouwing van bar tot prijzenkast tot meubilair etc. Door een prijsvraag aan de leden heet de kantine voortaan ’t Hogerop.

Lees ook de reactie van de coördinator van het klusteam.