Nadat de pupillen clubkampioenschappen vorig jaar op het nippertje niet konden doorgaan konden we gelukkig dit keer wel gaan organiseren. We hadden een mooie ploeg bij elkaar om de wedstrijd in goede banen te leiden en de tijden op te nemen. De verzorging vanuit ’t Hogerop was top en ook onze hoffotograaf Arjen was van de partij om het spektakel vast te leggen.

Ruim van tevoren stroomden onze talentjes binnen, begeleid door ouders, broertjes, zusjes, grootouders en de rest van de fanclub. Wat een verademing om zonder mondkapje rond te kunnen lopen
en wat leuk om de spanning voor de wedstrijd weer te kunnen voelen.

De A-pupillen reden de 500m en 1000m, de B’s de 500m en 700m en de CDE’s de 100m en twee keer een 300m.
Lev van den Bosch (D-pupil) kreeg vlak voor de start van zijn 100 meter te maken met materiaalpech: een boutje van zijn schaats was los gegaan. Gelukkig was de scheidsrechter (Martijn) heel erg vriendelijk en mocht Lev na de pupillen B en A, die een 500 meter reden, alsnog zijn 100 meter rijden met een goed vastzittende schaats.
Bij de laatste afstand kreeg het startpistool kuren. Wel geluid maar veel later het lichtsignaal, dat gaat bij de jury dan niet goed. Er werd nog een ander startpistool gehaald en met enige vertraging mochten de 1000-meter rijders op pad. Precies op tijd waren we klaar met de wedstrijd, ruimden de pupillen de blokjes op en kon de ijsmachine het ijs weer verzorgen voor het publieksuur.

Het hele programma werd in anderhalf uur afgewerkt op prima ijs. Zo goed zelfs dat de eerste van de twee geplande baanverzorgingen kon worden overgeslagen. Dat kan alleen op Haarlem!
Er werd een mooie strijd geleverd en snoeihard gereden, resulterend in maar liefst 36 PRs!

Dit zijn onze kersverse clubkampioenen en medaillewinnaars:
DPA: 1e: Bente Adema
HPA: 1e: Ids Witkamp, 2e: Casper Laarhoven, 3e:Timo Nijssen
DPB: 1e: Lou van den Bosch, 2e: Aurelia Groeneveld, 3e: Dite Aardewijn
HPB: 1e:Sepp Nauta, 2e: Siem Braak, 3e:Timor Portier
DPCDE: 1e: Anouk Kalshoven, 2e: Hanna van Ruiten, 3e: Ella Westerik
HPCDE: 1e: Freek Tonino, 2e: Joppe Witkamp, 3e: Lev van den Bosch

Voor de uitslagen: klik hier

Zoals je op de foto kunt zien zit het met de conditie van onze pupillen wel snor, want ook na afloop spat de energie er nog vanaf! Na de prijsuitreiking werden pakken pannenkoekenmix van de Zandhaas
verloot en mochten alle rijders nog een bidon uitzoeken, beschikbaar gesteld door de IJsclub en door Richard de Jonge. Een leuke afsluiting van een super-geslaagd kampioenschap!

Dank aan de ouders in de jury, voor sommigen de eerste keer. Want zonder jullie was deze wedstrijd niet mogelijk geweest. Jos bedankt voor het organiseren!

We kunnen allemaal met een gerust hart het zomerseizoen in, zonder zorgen over het gat dat Ireen en Sven zouden achterlaten. De pupillen van IJsclub Haarlem komen eraan! Wel nog even geduld aub.

Jos en Ramona