Wij kunnen ons nergens in de buurt van de ijsbaan vertonen of we krijgen de vraag: “Gaat Baselga komend seizoen (eindelijk weer eens) door…?”

UPDATE 8 nov. De bus is VOL dus je kunt je alleen nog aanmelden voor de wachtlijst.

Wel, het plan is om in januari 2023 weer gezellig met de bus op pad te gaan richting Italië.
In elk geval staan het sfeervolle Hotel Olimpic en de openluchtijsbaan van Baselga ons in de week van vrijdag 27 januari 2023 weer ter beschikking. Ook hebben we contact met de busmaatschappij om te zien wat de mogelijkheden zijn, hoeveel mensen er mee kunnen en onder welke voorwaarden.
Dat laatste is natuurlijk mede afhankelijk van de dan geldende coronaregels zowel in Nederland als in Italië! Wij blijven afhankelijk van mogelijke toekomstige regelgeving die wij niet in de hand hebben.
Maar uiteraard worden door ons wèl alvast wat puzzelstukjes verzameld, zodat we die op hun plek kunnen leggen, zodra alle lichten op groen staan.

Een probleem blijft wel dat als iemand in Italië Corona oploopt, de consequenties en eventueel te maken kosten nog even niet helemaal te overzien zijn, maar dat geldt natuurlijk voor iedere buitenlandse reis die je boekt. In onze voorwaarden staat al dat je zelf verantwoordelijk bent voor je persoonlijke verzekering. IJCH kan daar geen verantwoordelijkheid voor nemen!
Het risico van elkaar aansteken met wat voor besmettelijke ziekte dan ook, ligt uiteraard altijd op de loer. Zeker omdat we met z’n allen toch wel zo’n 15 uur lang boven op elkaar zitten (en liggen) in een bus met beperkte ventilatiemogelijkheid.
Mensen met een griepje of koorts onder de leden, dan wel een stevige hoest, kunnen we om die reden dan ook niet meenemen. Geen zieke mensen in de bus, sorry, maar dat gaat nu eenmaal niet. Allemaal ter bescherming van de overige deelnemers en hun vakantieweek.

Zeer binnenkort gaan de inschrijvingen voor Baselga 2023 onder voorbehoud van start.
Helaas hebben we na vele jaren de prijs iets moeten verhogen (touringcar, hotel, ijsbaan zijn allemaal wat duurder geworden).
Dit maal zijn we voor komend jaar uitgekomen op  € 640 pp all-in.
Alleen de wijn aan tafel en je bestellingen aan de bar komen dan nog voor eigen rekening.

Aanmelden op voor de wachtlijst!

Peter Looij
Ron Elbersen
Douwe van der Kooi

============================================================================

ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR DE BASELGAREIS GEORGANISEERD DOOR DE IJSCLUB VOOR HAARLEM EN OMSTREKEN (voorlopige versie 2023).

Reissom:

• De reissom per deelnemer wordt vóór iedere reis op basis van een door de organisatie opgestelde begroting vastgesteld.

De reissom omvat:

• Vervoer per luxe touringcar vanaf IJsclub Haarlem naar de verblijfplaats en terug.
  • Vervoer van de verblijfplaats naar de sportaccommodaties en terug, op basis van het door de reisleiding opgestelde programma.
  • Hotelverblijf in Baselga op basis van vol pension, waarbij voor de kamers wordt uitgegaan van een bezetting van 2 personen (éénpersoonskamers indien voorhanden tegen meerprijs).
  • De maaltijden lopen van het diner op de dag van aankomst tot en met de lunch op de dag van vertrek.
  • Gebruik van de ijsbaan in Baselga op basis van het door de reisleiding opgestelde trainings- en wedstrijdprogramma.
  • Begeleiding van de schaatstrainingen en wedstrijden door trainers-, c.q. recreantenbegeleiders.

Voor eigen rekening van de deelnemers komen:

• Maaltijden tijdens de heen- en terugreis, alsmede de in de bus bestelde dranken.
  • Consumpties, bvb aan de bar en de tafeldranken tijdens de maaltijden.
  • Huur van sportuitrusting, zoals ski’s en langlauflatten en skipassen.
  • Gebruik van andere accommodaties dan de ijsbaan, zoals skiliften, kabelbanen, biljarts, etc.
  • Alle deelnemers zijn VERPLICHT en daarmee zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van een reisverzekering, eventueel aangevuld met ski- of langlaufverzekering !!!

Check vooral de voorwaarden van uw reisverzekering mbt de Corona-regels!

Aanmelding:

• Aanmelding vindt plaats via de website en is pas definitief na overmaking van de totale reissom op rekeningnummer:
    NL77 INGB 0005 5155 09  n.v.  IJsclub voor Haarlem en Omgeving.
  • De volledige reissom dient uiterlijk vóór eind december op deze rekening te zijn overgemaakt.
  • Deelname is pas definitief als de verschuldigde reissom door de ijsclub is ontvangen.

Aanvullende medische eisen:

• Indien u op de dag van vertrek symptomen van griep, verhoging, ernstige verkoudheid of een zware hoest vertoont, kunnen we u niet toelaten in de bus. In dat geval zal naar billijkheid worden bepaald welk deel van de reissom zal worden gerestitueerd.
  • Corona-gerelateerde beperkingen zijn afhankelijk van op moment van vertrek geldende maatregelen, zowel in Nederland als in Italië.

Afmelding:

• Bij afmelding tot vier weken voor de vertrekdatum is 25% van de reissom verschuldigd. Bij afmelding binnen vier weken voor de vertrekdatum wordt geen restitutie verleend en is de volledige reissom, ook al is die (nog) niet betaald, verschuldigd.
  • Bij afmelding wegens overmacht, zal door de organisatoren naar billijkheid worden bepaald welk deel van de reissom zal worden gerestitueerd.

Afgelasting door organisatie:

• De organisatie is bevoegd de reis af te gelasten, indien op basis van het aantal definitief aangemelde deelnemers geen sluitende begroting kan worden gemaakt.
  • De organisatie is bevoegd de reis af te gelasten, indien Italië of de landen waar wij doorheen reizen, tijdens de geplande trip mbt het Corona-, code oranje of rood hebben.
  • Bij afgelasting van de reis wegens bovengenoemde redenen zal door de organisatoren naar billijkheid worden bepaald welk deel van de reissom kan worden gerestitueerd. Dit ivm reeds gemaakte kosten.

Voorlopige reisvoorwaarden Baselga-reis 2023