Winterkoninkje is op zoek naar IJsclubleden die het leuk vinden om kinderen de eerste beginselen van het schaatsen te leren.

Kinderen in de leeftijd van 6-14 jaar schaatsen bij Wiko. De lestijden van Wiko zijn op zaterdag van 09.30 – 10.25 uur en van 10.30 – 11.25 uur, verdeeld over groepen 2 t/m 7. In de groepen 2 t/m 4 schaatsen de kinderen op easy gliders. Vanaf de groepen 5 kan er op noren geschaatst worden, afhankelijk van de schaatsvaardigheid. De kinderen die schaatsen bij Wiko stromen veelal door naar het jeugd wedstrijdschaatsen van IJsclub Haarlem.
Dit schaatsseizoen is het ledenaantal bij Wiko flink toegenomen. Wij zijn daar erg blij mee.

Voor trainers is enige ervaring met lesgeven wenselijk maar niet noodzakelijk. We verwachten dat je een groep van ongeveer 12 kinderen de beginselen van het schaatsen kunt aanleren. Naast een volwassen trainer staan meerdere (jeugd-)hulpen ter ondersteuning. Doordat je met meerdere trainers op een groep staat, kunnen de groepen opgesplitst worden en kan er gedifferentieerd les gegeven worden.

De KNSB biedt trainers cursussen aan. Meer informatie hierover op https://knsb.nl/opleidingen/ik-wil-een-opleiding-volgen/
Voor ijsclubleden is er een mogelijkheid dat de cursus ST1 betaald wordt door IJsclub Haarlem.

Wat kenmerkt Wiko?
Een veel gehoord compliment van ouders is dat zij bij Wiko een positieve sfeer ervaren en veel enthousiasme bij de trainers. De kinderen zijn enthousiast en leren goed schaatsen.

Heb je het gevoel gekregen dat je graag een bijdrage aan het jeugdschaatsen wil leveren, stuur dan een mailtje naar kantoor@ijsclubhaarlem.nl of kom eens kijken bij Wiko op zaterdagochtend.