30 September was het weer zover. Het NKClubs werd gehouden in de schaatstempel van Nederland, Thialf! De 14 beste schaatsclubs streden om de felbegeerde titel. Uiteraard was IJsclub Haarlem één van die 14 clubs. Het was gelukt om de beste rijders in verschillende categorieën aan de start te krijgen, Vanaf de junioren C tot de senioren hadden we zowel bij de dames als bij de heren een sterke bezetting.

Maar niet alleen de beste rijders stonden aan de start, ook de beste supporters waren dit jaar mee. Om 9 uur vertrokken er vanaf de ijsbaan in Haarlem ongeveer 20/25 supporters, jong en oud, richting Thialf. Samen met de ouders en vrienden van de rijders waren er ongeveer 45 supporters voor IJsclub Haarlem en door de mooie sjaals heel goed herkenbaar. Het leuke aan het NKClubs is dat er veel toprijders zijn. Zo stonden Patrick Roest, Antoinette Rijpma-de Jong en Stefan Westenbroek aan de start. Ook was er een internationale Shortack wedstrijd aan de gang waar ook alle toppers aan de start stonden. De meegekomen jeugd keek hun ogen uit en scoorde de verschillende handtekeningen en selfies. IJsclub Haarlem is in het eindklassement 11e geworden, we hebben er met elkaar een mooie dag van gemaakt en we zijn getuige geweest van sterke prestaties.

Speciale dank voor de sponsors van de mooie IJsclub sjaals. En dank voor de samenwerking met de Jeugdcommissie waardoor we dit jaar met een grote groep supporters in Thialf waren.

Bekijk hier de foto’s (met dank aan Lara Dingjan)

Met het NKClubs is het seizoen afgetrapt, maar er een mooie winter van!
Erik van den Bos