Wekelijks worden er wedstrijden georganiseerd op de ijsbaan. Deze kunnen geen doorgang vinden zonder een jury. Voor een enkele langebaanwedstrijd is toch al snel een ploeg van zo’n 12 mensen nodig.

Je kunt je wel voorstellen dat het af en toe niet meevalt om een jury rond te krijgen. Neem je zelf wel eens deel aan wedstrijden? Of draag je de schaatssport in Haarlem een warm hart toe? Overweeg dan om je een aantal malen per jaar beschikbaar te stellen voor een langebaan- of marathonjury.
Om het echt interessant te maken zou je kunnen overwegen om een speciale jurycursus te volgen. Bijvoorbeeld de basisjury opleiding: een deel e-learning (4 uur), dan een online bijeenkomst (dit deel is voor de kerstperiode), dan nogmaals 4 uur e-learning en dan een fysieke bijeenkomst in Haarlem, begin volgend jaar.
Het zou heel mooi zijn als we hier nog wat mensen bij krijgen, dan gaan we deze maand nog van start.
Heb je interesse? Of wil je meer weten, neem dan contact op met Leo Bakker, voorzitter@baanvereniginghaarlem.nl