Tegen schaatsers uit heel Nederland en uit Polen en Duitsland.

De dag van Lars Hoek

Mijn dag begon om 6:15 in een hotel in Deventer. Vervolgens ging ik eten van 6:30 tot 6:45 uur. Daar waren allemaal lekkere broodjes zoals mini chocoladebroodjes en Kaiser broodjes. Om 7:05 ging ik ongeveer weg. Om 7:15 kwamen mijn moeder en ik aan bij de Scheg. Toen zag ik meteen Sverre, Evi en Emma, dat was ons groepje ook voor die dag. Vervolgens gingen we met de hele groep van kinderen/schaatsers en ouders naar binnen en 2 minuten later kwam Mike onze trainer en coach ook aan. We gingen met z’n allen een rondje inlopen en toen zelf nog een. Toen gingen we nog even strekken en op de hometrainers die daar stonden warmfietsen. Daarna gingen we naar de lekker warme kleedkamer en daar onze schaatsen aan doen. Met allemaal Poolse en Duitse schaatsers waren we ons aan het voorbereiden voor de wedstrijd. Er waren ook teams uit bijvoorbeeld Friesland, Brabant en Drente. We gingen ruim op tijd het ijs op, want het ijs in Deventer is heel anders dan in Haarlem. In Deventer is het namelijk veel harder. Dat vond ik eerlijk gezegd niet heel fijn. Maar het was wel PR ijs.

De dag van Sverre Lindstedt

Mijn dag begon om 6:00 bij mijn ooms thuis. Ik ging even snel ontbijten en omkleden en om 6:45 werd ik door mijn vader opgehaald waarna ik dus door reed naar ijsbaan de Scheg. Toen ik aankwam zag ik meteen iedereen van het groepje waar ik deze dag mee ging rijden. Toen Mike onze trainer kwam gingen we inlopen, warmfietsen en strekken. Toen gingen we naar de kleedkamer op verzoek van Mike zodat we warm bleven en zijn warming-up niet voor niks was. Vervolgens gingen we onze schaatsen aandoen en daarna weer uit de warme kleedkamer de kou in. Het was ook wel echt koud maar 3 graden. We gingen toen het ijs op. Dat voelde wel een beetje gek, omdat het wel anders was maar ik vond wel heel lekker ijs om lekkere tijden op te rijden.

Nadat we een beetje hadden ingereden begon de wedstrijd en reden we allemaal een 100 meter, 300 meter, 500 meter en een massastart van 900 meter lang. Met het team waren we 10e geworden van de in totaal 25 teams. Individueel hebben we op sommige afstanden goed gescoord!

De uitslagen kun je hier vinden.