In de rubriek Blessures & Kwetsuren valt ditmaal de twijfelachtige eer te beurt aan Maïté Stoete.

Héérlijk dat het buiten even gevroren heeft; dat leverde onder de kap een prima ijsvloertje op. Nadeel was echter dat er daardoor ook op de straten en fietspaden hier en daar “goed ijs” lag. En daar ging het, onderweg naar het clubuur, mis voor Maïté Stoete.

Je kunt nog zo’n goeie schaatstechniek hebben, daar heb je niet veel aan als je met je fiets uit glibbert over een beijzelde putdeksel! Nadat ze overeind geholpen was door een toevallig passerend medeclublid, is ze met een pijnlijke hand toch maar doorgereden naar de ijsbaan. Anderhalf uur geschaatst, maar de volgende dag was haar hand nóg dikker. Lang verhaal kort, ze bleek 3 vingers te hebben gebroken! Die zijn gespalkt met het dringende advies om voorlopig maar even niet te sporten.
Daar gaan haar NK ambities, waarvoor ze op twee afstanden de limiettijden had gehaald, en het NK marathonschaatsen voor masters.

Echt vette pech!!  Een goed herstel toegewenst Maïté!

Douwe van der Kooi