UPDATE!  Je kon je aanmelden voor 11 december. MAAR… we hebben dit opgerekt tot 31 december. Dus meld je nog aan via secretaris@ijsclubhaarlem.nl.
De eerste bijeenkomst voor alle werkgroepleden zal zijn op dinsdag 9 januari om 20:00 uur in t Hogerop?

Beste leden van IJsclub Haarlem,

We hebben een ambitieus plan voor de toekomst van onze club, en we hebben JOUW hulp nodig om het te realiseren! Onze Routekaart* naar het Meerjarenplan is opgesteld met als doel de IJsclub Haarlem te versterken en in balans te brengen richting 2030.

Waarom dit plan?

– Samen, Sportief, Succesvol, Speels: Is dat waar IJsclub Haarlem voor staat? Met ons recente motto, “Waar je een leven lang leuk kunt schaatsen,” willen we dit ook in 2030 waarmaken. Er is nu geen plan voor hoe we dat gaan doen.

– Dringende uitdagingen: Ledenverlies, begrotingstekort, vergrijzing, en onduidelijkheid over onze identiteit vragen om actie. We willen de koers bepalen voor de komende jaren en daar hebben we JOU voor nodig.

Hoezo ‘in balans’ en ‘2030’?

– Balans bij het schaatsen: Net zoals bij het schaatsen is balans het mooiste en het moeilijkste. We willen de energie van uitdagingen benutten en samen bewegen, net zoals bij schaatsen.

– Balans in dit plan: We willen de balans vinden tussen gevoel (beleving) en objectivering, verleden-heden-toekomst, topsport-breedtesport, verenigingsgevoel versus consumentisme en financiële stabiliteit.

– Waarom 2030: We streven naar duurzaamheid en willen dat IJsclub Haarlem ook in 2030 bloeit.

Wat zit er in de Routekaart?

– Missie, karakter en DNA: We gaan terug naar de kern van wie we zijn en wat we vertegenwoordigen.
– SWOT-analyse: Wat zijn onze krachten, zwaktes, kansen, en bedreigingen?
– Strategische pijlers: Verbinding, Kwaliteit, Uitdaging.
– Werkgroepen: Recreanten, Wedstrijdrijders, Jeugd, WIKO.

Voorzet voor strategische pijlers:

1. Verbinding: Maak onze club aantrekkelijk, ken onze waarden, plezier als vrijwilliger.
  2. Kwaliteit: Streven naar hoge kwaliteit, herken en ontwikkel ieders talent.
  3. Uitdaging: Organiseer evenementen die uitdagen en plezier brengen.

Routeplan:

• December: Werkgroepen inrichten, gezamenlijk Missie, DNA, Strategische pijlers, Talent bepalen.
  • Januari: Werkgroepen maken voorlopige versie van analyse en aanbevelingen.
  • Februari: Eerste buitengewone ledenvergadering, bespreking resultaten werkgroepen.
  • Maart: Verder uitwerken door werkgroepen, SMART-er maken.
  • April: Tweede buitengewone ledenvergadering, draagvlak en cohesie van de resultaten.
  • Mei: Presentatie en besluit over het plan in voorjaars ALV.
  • Mei 2024 – 2030: Uitvoeren meerjarenplan.

Doe mee!

Er is een plek voor jou in een van onze werkgroepen:

• Werkgroep Strategie:
    Waarom? In deze werkgroep bepaal je de strategische koers van IJsclub Haarlem. Als je een talent hebt voor het uitstippelen van plannen en strategieën en als je graag de toekomst van onze club wilt vormgeven, is dit de perfecte plek voor jou.
  • Werkgroep Recreanten:
    Waarom? Als je van gezelligheid houdt en wilt bijdragen aan activiteiten voor recreatieve schaatsers, dan is de Recreanten werkgroep de plek voor jou. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de IJsclub een warme en inclusieve plek is voor alle schaatsliefhebbers.
  • Werkgroep Wedstrijdrijders:
    Waarom? Fanatieke schaatsers gezocht! Als je enthousiast bent over wedstrijden en evenementen en wilt bijdragen aan het aantrekkelijk maken van de club voor wedstrijdrijders, sluit je dan aan bij deze werkgroep
  • Werkgroep Jeugd:
    Waarom? Jongeren zijn de toekomst van onze club. Als je ideeën hebt over hoe we de jeugd kunnen betrekken en behouden, dan is de werkgroep Jeugd de perfecte plek voor jou. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de IJsclub Haarlem een bruisende plek is voor jonge schaatsliefhebbers.
  • Werkgroep WIKO – Jeugdschaatsen:
    Waarom? Als je gepassioneerd bent over het leren schaatsen en het creëren van een boeiende ervaring voor de jongste leden, dan is de werkgroep WIKO (Jeugdschaatsen) de perfecte plek voor jou. Samen kunnen we werken aan het ontwikkelen van programma’s en initiatieven die het jeugdschaatsen bij IJsclub Haarlem nog aantrekkelijker maken. Jouw input is essentieel om de jeugd enthousiast te maken voor schaatsen en een sterke basis te leggen voor de toekomst van onze club.

Dus, waar je passie ook ligt, er is een plek voor jou in een van onze werkgroepen. Samen kunnen we de uitdagingen aangaan en IJsclub Haarlem nog beter maken voor alle leden!

Ben jij een betrokken lid van onze mooie IJsclub?

Meld je aan vóór 31 december bij secretaris@ijsclubhaarlem.nl en bouw mee aan de toekomst van onze prachtige IJsclub!

Heb je vragen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Samen maken we IJsclub Haarlem sterker dan ooit!

*De routekaart kunt u bekijken op onze leden site. https://leden.ijch.nl