Dit is de naam van de stichting die zich inzet voor fondswerving voor onderzoek naar de zeer agressieve vorm van kinderkanker (Neuroblastoom). De vraag van Vila Joep, organisator Paulien Eikens, kwam bij de ijsclub om tijdens de landelijke marathon gebruik te maken van ons clubgebouw t Hogerop.

De vrijwilligers van Villa Joep konden daar een Meet&Greet hebben met het team van Reggeborgh. Dit vrijwilligers team is samengesteld uit verschillende ijsclubs en organisaties waaronder ook Krassport.
Reggeborgh ondersteunt Villa Joep bij de voorbereiding voor de alternatieve 11 stedentocht op de Weissensee (Skate-4-Villa Joep)

Omdat er 2 marathonschaatsers ziek waren bestond de groep uit Gary Hekman, Chrispijn Ariëns en Evert Hoolwerf. Broer Bart was in Azië voor deelname aan de Worldcup.
Coach Roy Boeve hield voor de groep een voordracht over hoe een marathon wedstrijd verloopt. Voor Reggeborgh is het tot op deze 5e marathon wedstrijd nog een weinig succesvol seizoen. De uitgedunde ploeg moet er deze avond hard aan werken.
Wat een verrassing bleek het eind van de avond dat Evert Hoolwerf toch nog eindigde op de 3e plaats. Hij moest op een streep na ons ijsclub icoon Jeroen Janissen voor laten gaan.
Bij de “afterparty” kwam Evert nog even vertellen hoe de wedstrijd was verlopen met een applaus van de stichting Villa Joep voor deze 3e plek.

Villa Joep organiseert zondag 17 december een sponsormiddag op de ijsbaan met een keuze uit een verschillend aantal rondes.
Er een dweilorkest komt en een paar marktkraampjes waar we Gluhwein, popcorn en kmuffelolifantjes verkopen. En dat alleen al het meedoen aan het evenement voor 100% naar onderzoek gaat om neuroblastoom kinderkanker de wereld uit te helpen.
Kijk ook op villajoep.nl/skate-4-villa-joep

Zij heeft het enorm gewaardeerd dat ons clubhuis ’t Hogerop daarvoor gebruikt mocht worden. Dank aan de ijsclub.

Ben Jonkers