In het weekend van 13 en 14 januari werd er in Heerenveen gestreden om de nationale titels bij de Junioren A en B. IJsclub Haarlem was niet alleen goed vertegenwoordigd, er werden ook een paar prachtige ereplaatsen behaald. Er waren titels te behalen op individuele afstanden en het allround klassement.

Freek van der Ham behaalde de eindoverwinning in het allround klassement voor de junioren A, mede door twee afstandsoverwinningen op de 3 en 5 kilometer. Op de 500 en 1500 meter reed hij bovendien een persoonlijk record. Zijn prestaties bleven natuurlijk niet onopgemerkt en werden breed uitgemeten op schaatsen.nl. Lees alles hierover in Het geheim van TalentNED? ‘Het plankje van Kemkers’.

Bij de junioren B behaalde Arjen Boersma een mooie derde plaats in het allround klassement, mede door een sterk optreden op de 500 meter. Op deze afstand behaalde hij zilver. Zijn optredens op de 1000 en 1500 meter waren goed voor een top-5 notering.

Naast Freek en Arjen werd IJsclub Haarlem vertegenwoordigd door Jesper van Mieghem en Sterre Kamphuis. Jesper behaalde op de 500, 1000 en 1500 meter elke keer de top 10. Sterre reed de allround vierkamp en voltooide die met twee mooie persoonlijke records.

Grote pechvogel van dit weekend was Mats van den Bos, titelkandidaat voor de 500 meter bij de junioren A. Vanwege ziekte moest hij dit weekend aan zich voorbij laten gaan.

Uitslagen vind je hier

NHnieuws artikel