In het weekend van 27 en 28 januari is in Italië de 15e editie van de Internationale Masters’ Sprint Games (MSG2024) verreden.

Op de baan in Baselga waren van IJsclub Haarlem present: Monique Boerema (cat D60); ingedeeld in de A groep: Michiel Wienese(cat H45), Frans Voorhoeven (cat H55); in de B groep (cat 65) Kees Langeveld en Erwin Henskes.

Er werd zeer goed gepresteerd en de trainingsinspanningen ’s zomers en op het ijs, de aanwijzingen van de trainers op de thuisbaan lieten zich uitbetalen.
Monique was niet voor niets naar noord Italië afgereisd en in de eindklassering werd zij met een gouden medaille wereldkampioene  in de categorie 60.
In de categorie H45 haalde Michiel, die in 2017 op de Sprintgames al zilver behaalde, nu een gouden medaille en werd wereldkampioen in zijn klasse.
Bij de categorie H55 kreeg Frans een zilveren plak omgehangen, wat recht deed aan al zijn trainingsarbeid.
In de laatste groep waarin Haarlem vertegenwoordigers had (H65) mocht Kees op het podium komen om een zilveren medaille in ontvangst te nemen en was Erwin zeer tevreden met zijn 7e plaats.

Overigens zal de volgende belangrijke internationale wedstrijd, de Masters Allround Games, wat dichterbij voor ons worden gehouden op de ijsbaan Twente in Enschede van 1 tm 3 maart 2024. Ook daar zullen leden van IJsclub Haarlem in diverse leeftijdscategorieën deelnemen.

Deze 15e editie van de Internationale Master’s Sprint Games telde zo’n 110 deelnemers bestaande uit 13 nationaliteiten (waaronder Japan, Mongolië en Australië al meest veraf gelegen). Logisch dat die schaatsdeelnemers na afloop van de die week ervoor gehouden Winter World Master Games, nog wat langer bleven om aan deze sprintwedstrijden deel te nemen. Suggestie voor (toekomstige) IJsclub-Haarlemse masters, denk er eens over na om mee te doen aan dit soort van internationale wedstrijden. Ze zijn leuk en goed georganiseerd. Zie ook de oproep van Michiel Wienese op Instagram.

En hier vind je de totaalklassementen per categorie

View this post on Instagram

A post shared by Michiel Wienese (@michielwienese)