Om ook volgend seizoen verzekerd te zijn van voldoende trainingsuren, is het van het grootste belang dat iedereen bij binnenkomst zijn toegangspas scant.

De KNSB telt het het aantal rijders per trainingsuur en bepaalt zo of financiering ervan nog zinvol is. Mochten er dus te weinig rijders op het ijs staan, dan kan de KNSB besluiten om een trainingsuur op te doeken. Het is dus van belangrijk dat iedereen zijn toegangspas scant, ook al is het poortje van de kassa gewoon open. Het zou zonde zijn als de KNSB ten onrechte een trainingsuur verwijdert, terwijl er toch voldoende schaatsers op het ijs staan. Niet iedereen blijkt hiervan doordrongen en daarom is er op maandag, wanneer de kassa van de ijsbaan niet open is, meestal poortcontrole. Gewoon om iedereen eraan te herinneren dat je even je pas voor de scanner moet houden.

IJsclub Haarlem is verantwoordelijk voor de poortcontrole op de eerste twee trainingsuren op maandag. Vandaar dat wij vrijwilligers zoeken om van 17:00 tot 17:45 en van 18:20 tot 19:05 bij de poort te staan en iedereen te wijzen op zijn verantwoordelijkheid of om zwartrijders tegen te houden. Mocht je rond die tijd toevallig op de baan zijn, omdat bijvoorbeeld je zoon of dochter dan traint, zou je dan per toerbeurt een keer de poortcontrole willen doen? Vele handen maken licht werk, dus hoe meer mensen zich aanmelden, des te eenvoudiger kunnen we de klus klaren.

Voor huidig seizoen gaat het nog om slechts enkele maandagen, te weten 12, 19 en 26 februari. Meld je aan bij cws@ijsclubhaarlem.nl, dan zorgen wij voor een indeling.