In Enschede op de IJsbaan Twente werden begin maart de Wereldkampioenschappen voor Masters gehouden.
Daar deden dit jaar ruim 180 schaats(t)ers aan mee uit vele landen.

Van IJsclub Haarlem stonden op de startlijst: Monique Boerema L60, Evert Jan van Dijk en Michiel Wienese M45, Frans Verhoeve en Danny Witkamp M55, Erwin Henskes en Kees Langeveld M65.
Van naburige IJsclub Nova Zambia deed Jim Verdienen mee M60.

In haar leeftijdscategorie behaalde Monique op 3 afstanden (500, 1000,1500m) de eerste plaats met voldoende voorsprong op haar concurrente, maar er volgde nog een 3km. Helaas volgde op die afstand een DQ, want de jury was van mening dat zij haar tegenstandster hinderde op de kruising , wat echter door velen werd bestreden. Maar ja, weg waren haar kansen.

Bij de M55 behaalde Frans een tweede plaats op de 500 m.

De eindklassementen lieten de volgende resultaten zien voor de IJCH ‘rs.
M45 Michiel Wienese 4e, Evert Jan van Dijk 8e, M55 Frans Verhoeven 7e, Danny Witkamp 8e. M65 Kees Langeveld 5e, Erwin Henskes 10e. Bij de M60 werd Jim Verdurmen 8e. Wat opviel was dat er zeer vele SB tijden werden gereden in alle categorieën.

Meer info: